Möte med semlor till kaffet

Vi var iväg på ett medlemsmöte i Reumatikerföreningen Kalmar i tisdags. Vi har medlemsmöte 1 gång i månaden. Ibland med nåt tema. Denna dag skulle vi ge lite information om vårdguiden 1177.
 
Det är ju tider för semlor nu så några från styrelsen hade bakat bullar och fyllt dom med mandelmassa och grädde.
 
 
Hembakade semlor till en kopp kaffe eller te är mums
 
 
Några av de medlemmar som var med på mötet. Fatet med semlorna står mitt på bordet.
 
 
Ordförande Gunnel och jag höll i informationen om 1177. Inte alla som känner till att man ringa 1177 för rådgivning dygnet runt. Webbplatsen 1177 innehåller mycket info om olika sjukdomstillstånd och man kan logga in o komma i kontakt med vårdinrättningar och även läsa sin journal på 1177.se
 
 
Vi visade via en bärbar dator vad man göra på webbplatsen www.1177.se
 
Jag har de senaste dagarna suttit och skrivit ner synpunkter som ska skickas till IVO (INSTITUTIONEN FÖR VÅRD OCH OMSORG) Jag anmälde min sårskada på foten som jag fick i maj 2017 då en sköterska råkade klippa mig i foten med en sax vid bandagebyte. Jag fick rosfeber och även blodförgiftning o låg på sjukhus i 3 v. Fick rådet av sjukhuspersonalen att anmäla denna skada och gjorde det. Men IVO vill fria den ansvariga sköterskan då de anser att såret jag fick ej anses vara uppkomsten till rosfebern. Vad annars kom det ifrån?
Klart jag vill ge mina synpunkter i detta. Så skrivit ner detta nu, man måste beakta sina rättigheter som patient.
 
 
Som sagt semlor gillar vi och när City Gross säljer 4 semlor för 40 kr så nappar vi på erbjudandet. Bra pris för smålänningar!! Blir helgfika. Inte nyttigt alls men gott är det.
 
Trevlig helg önskar jag er alla. Kram Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0