Jag har blivit FARMOR

Jag är så otroligt glad och lycklig, massa positiva känslor bubblar inom mig. Jag har fått mitt första barnbarn. Min son har blivit pappa. I fredags kväll 2 febr föddes ett gossebarn på Kalmar BB. En liten söt kille föddes till världen och välkomnades med stor kärlek av sina föräldrar. Ett sånt efterlängtat barn som kommer omges med så stor kärlek av alla oss runt omkring. När jag nåddes av nyheten blev jag rörd, omtumlad och skadeglad. Tårar fyllde mina kinder och jag ville bara få en första bild på lillkillen.
Jag ringde direkt till min mamma för att dela nyheten. Och gratulerade sedan den nyblivna Mormodern och även nyblivna Farfar via Messenger. Delad glädje är dubbel glädje.
 
Jag fick senare äntligen en bild på barnet. Bara några få minuter gammal var han på kortet. Den sötaste jag nånsin skådat såklart.
 
Igår lördag fick vi chansen att träffa de nyblivna föräldrarna och lille killen en stund på BB. Här sitter jag bredvid min son och vi beundrar den underbaraste lille prinsen i hela vår värld. Det var så stort och känslorna fyllde hela min kropp. En lyckostund.
 
 
Precis så var det intygade min son.
 
 
Jag hade köpt lite presenter till lille Elton, så gulligt namn som passar han perfekt. Jag hade sagt att jag ej skulle bli en farmor som ska överösa pojken med paket och gåvor. Men finns ju så mycket gulligt så svårt att låta bli och handla. Ett kärt problem....... kommer ge han massa kärlek och omtanke åxå.
 
 
 
Denna body kunde jag ej motstå och visst är Farmor bäst haha. Söta små skor att växa i till sommaren kanske, så söta dom åxå.
 
 
Bebis fick även en kaninkompis. Så söt med sina långa öron och långa ben. Köpt från Ting från Gammelgården - finns på facebook och instagram.
 
 
Blev även en haklapp med texten: "Jag äter med stil". Att använda längre fram då den är ganska stor nu för den lille killen.
 
 
Jag fick även hålla mitt barnbarn för allra första gången. Som jag längtat efter detta ögonblick. Minns hur det var när min son var liten och hur jag vaggade honom i min famn och pratade lugnt till honom och gärna sjöng för honom med. Nu sjöng jag inte för Elton men kommer göra det framöver. Som vi ska läsa sagor, spela spel och pyssla och göra massa bus längre fram. Sa till honom att farmor ska lära han allt jag kan!!
 
 
Som ni förstår är jag i ett lyckorus nu. Nyblivna föräldrarna ännu lyckligare över sitt barn och att allt gick bra. Nu är dom hemma i sin bostad och ska börja känna den lille killen ännu mer och leda han genom livet. Stort TACK till Alexandra och Tobias som gett mig ett underbart barnbarn. All lycka till er <3
 
Kärleksfulla kramar från Farmor Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Lotta vilken stor lycka ! Jag blir också rörd när jag ser dig med den lille prinsen i din famn. Så underbart med ett litet barnbarn.Jag vet ju hur det känns. Det bubblar över , helt rätt som du skrev.
All lycka till er alla . Tänker på dig !!
Kram Eva

2018-02-05 @ 22:14:31
URL: http://evaspysselsida.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0