Blev ännu mer inläggningar på sjukhuset

2 månader hann jag vara hemma under halva juni - halva augusti  innan kroppen började jävlas igen. Suck!!!
14 augusti blev det först vårdcentral o sen remiss till akuten. Blev inlagd på akutvårdsavdelningen under natten. Sökte för att svullnaden på ena låret blivit rött och varmt och värk i ljumsken.
Tidigt på morgonen dagen efter vaknar jag av frossa och värmeökning i vänster ben. Samma ben som jag hade rosfeber i under maj månad. Medicinläkaren  kollade på mitt ben och kallade in infektionsläkare åxå. Blodprover togs och rosfeber konstanterades.  Jag flyttades över till infektionsavdelningen. En avdelning jag känner till väl efter alla omgångar med rosfeber.
Tyvärr sjönk mitt blodtryck allt mer under eftermiddagen så blev aktuellt med intensiv vård även denna gången.
Personalen på IVA känner ju igen mig då detta var 3e inläggningen på IVA i år.
 
Blev 2 dygn på IVA med dropp som höjde blodtrycket bra. Benet var rejält svullet o ömt. En dag flyttades jag till mobiliseringsstol och fick komma ut på balkongen och få frisk luft.
 
Jag fick åter igen höga doser penicillin intravenöst. Byttes sorter beroende på odlingssvar. Hade elaka bakterier både i blodet och i ett sår. Efter hand kunde personal börja linda mitt ben för att få ned svullnaden. Jag kunde röra mig lite bättre och komma ur sängen och gå med rullator. Blev utskriven efter 12 dagar på lasarettet och tyckte det var skönt att komma hem.
Men den lyckan var kortvarig. 2 dygn senare hade jag åter igen frossa, feber och det andra benet var rött varmt och ömt. Men va tusan hur är det möjligt???
 
 
Rosfeber i mitt högra ben. Bakterier anses ha kommit in via det torra runda området på underbenet.
 
 
 
Utsikten från mitt rum. Jag var isolerad på rummet och fick ej lämna rummet. Man kan bli tokig för mindre o bara vistas på dessa kvm. Tur jag fick besök och personal som kom och gick.
 
 
 
Maten som serveras på sjukhuset är mycket vällagad och god. Färgglad tallrik. Mat och näring behövs för att kroppen ska återhämta sig och såren läkas.
 
5 dagar på infektion blev det denna omgången. Totalt 17 dagar i augusti på sjukhuset. Ny penicillinsort igen. - hur mycket klarar kroppen och magen av?? Kom hem i fredags och hoppas få vara hemma nu och framöver. Gäller att finna energin igen. Bör börja med tillverkningen inför kommande julmarknader.
 
Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: inga

Jag tycker du är fantastisk, att du orkar tänka på att pyssla för julmarknader, Önskar dig allt gott och hoppas du får vara hemma nu
Kram från Inga

2017-09-04 @ 17:50:02
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Eva

Du milde. . . .. du är verkligen tålmodig. Hoppas nu att du får bukt med infektionerna och kan bygga upp nya krafter.
Jag har svårt att komma igång med julkorten. Det är frågan om det var bättre att göra ett kort i veckan som vi gjorde ifjol både Lena och jag. Men det kommer väl . Vet inte riktigt vilken julmarknad som finns för oss. Den vi brukar vara på har ju inte varit så försäljande på två år. Då lägger man ner så mycket krut för så lite. Måste hitta något annat eller helt enkelt ha uppehåll ett år. Ox har vi förstås.Vi får se .
Krya nu på dig och samla kraft. Maten ser ju i alla fall fantastisk ut.
Kram Eva

2017-09-06 @ 23:07:05
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0