Utställning av mitt hantverk

Häromdagen ställde vi upp en liten del av mitt/vårt hantverk på ett äldreboende här i Kalmar. Det är en glasmonter i entrén så många kan se de alster som finns i denna montern. Vill man köpa nåt kontaktar man personal på Träffpunkt Knuten. Jag har ställt ut här många gånger förut genom åren.
 
Många boende och deras anhöriga plus personal passerar denna utställning och det gläder nog många att titta på det som visas och ställs ut.
 
Min monter med hantverk som jag och delvis sambon tillverkat. Allt ifrån tavlor till julkort och tomtar. Jag är noggrann med hur det ställs upp och presenteras.
 
 
Lite närbilder: på mina tomtar, några julkort, tavla med hjärta, stora tändsticksaskar, ljushylla mm.
 
 
Populära kylskåpsmagneter och makrillburkar med tomtar i. En hundtavla i bakgrunden. Julkort med ängel till höger.
 
 
På övre hyllan i montern står en änglatavla, flera julkort, tomtar på barkbit och små tändsticksaskar.
 
 
Ännu en hundtavla samt fler julkort på höger sida. Här syns en barkbit med vättar åxå.
 
I 4 veckor ska hantverket finnas här i montern. Sambon var där idag och kollade lite och en del saker var redan sålda vilket är kul. Får åka dit nästa vecka och fylla på lite alster.
 
Hantverkar något lite nästan varje dag. Om knappt 2 v är det dags för julmarknad i Sinnenas park här i stan. Gjorde ett försök med att göra polkagrishjärtan häromdagen och dom blev helt okey tycker jag.
 
Polkagrishjärtan till att pynta en julgrupp, adventsljustakens mossa eller hänga i tallris kanske.
 
 
Igår tillverkade jag tomtar på blomsterpinne. Till att pryda julgruppen eller vilken blomma som helst. Var ett pyssel att få till ett bra och tillräckligt stort hål i tomten så att pinnen passade :-)
 
Önskar er alla en fridfull och skön helg. Tänd ett ljus för dom ni saknar <3
 
Kram från Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0