Mysig lunch i italiensk stil och miljö

Igår blev jag bjuden på lunch av min son och hans flickvän. Sonens svärmor var åxå med, hon och jag blev bjudna på försenad morsdagslunch. Jag låg ju på sjukhuset i maj då det var mors dag.
Vi styrde kosan lite söderut närmare till Vassmolösa där Villa Famiglia ligger. Det är en familj som fixat iordning en stor del av sin trädgård i italiensk stil. Med växter, krukor och möbler importerade från Italien.
Det andas lugn och frid så fort man kliver ur bilen. Det är på landet med åkrar runt omkring och hästar betar i hagen intill. Hög mysfaktor.
 
Det var lite halvmulet denna dag så vi satt inte utomhus. Men här en av olika platser man kan slå sig ner och bara njuta.
 
 
Damm med fontän och lite mer sittplatser och exotiska träd.
 
 
Vet ej vad dessa träd heter men för mig var det "palmer"
 
 
Fina hästhuvud!! Alla växter, krukor och möbler kunde man köpa. Direktimporterade från Italien. Men jag såg inga priser nånstans.
 
 
I orangeriet finns cafe och bistron. Olika italieninspirerade maträtter, pizza eller fikabröd fanns att välja på. Även italiensk glass såldes här. Underbar miljö att sitta här och äta. Dock lite slamrigt när det var fullsatt  vid lunchtid.
 
 
Jag valde en melon och fetaost sallad. Så himla fräsch och god. I botten på tallriken var det spenat och ruccola, sen fetaost och pinjenötter, melon såklart och några skivor italiensk skinka (minns ej namnet) samt en bit bröd.
 
 
Självklart skulle vi ha efterrätt åxå. Blev en jordgubbscheesecake med grädde. Väldigt god.
 
 
Jag och min fina son. Vilken tur att jag fick just honom. En genomgo och snäll kille <3
 
Om nån skulle vilja besöka denna oas som vi besökte igår, läs mer på deras hemsida: http://www.villafamiglia.se/
 
Ha de gott alla som läser här
Sommarkram från Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0