Firat lite midsommar, natur och återhämtning.

1 juli idag och sommar!! Ja en mulen och regnig sommardag är det minsann. Blåser gör det rejält med. Som en normal sommardag alltså - nää vi vill nog alla att solen ska skina och kvällarna ska vara ljumma och sköna och inbjuda till grillning och uteliv. Men det kommer nog, solen och värmen!!
 
Midsommarhelgen har ju passerat och den blev lugn för vår del. Min energi är inte särskilt stor  än. Tar massa kraft att läka såren på benen tyvärr. Men lite midsommarmat blev det ju såklart. Min mamma och min son var hos oss samt en god vän. Tillsammans åt vi sill, nypotatis, ägg och gräddfil. Samt jordgubbar och glass.
 
Min son med mammas lilla hund. Sill och jordgubbar - gott men inte tillsammans.......haha
 
 
Så himla gott med sill. Jag äter inte matjessill utan håller mig till löksillen, skärgårdssillen osv. God och enkel sommarmat.
 
 
Vår goe vän Nisse var tillsammans med oss under midsommarafton. Alltid lika kul och vi har så mycket att prata om.
 
Vädret var lite skiftande under midsommarafton så vi dukade bordet inomhus. Inte så kul att sitta ute när regndroppar faller eller det blåser upp och all mat mm måste flyttas in igen. Vi fick några trevliga timmar tillsammans sen var jag tvungen att lägga mig och vila. Midsommardagen var vi bara hemma och tog det lugnt.
 
Tur vi har vår lilla oas, altanen och trädgårdstäppan. Och vår inglasade balkong. Där kan vi njuta när vädret är behagligt. Så skönt och rofyllt och ingen insyn från nyfikna grannar eller andra.
 
I skuggan under vårt lila parasoll gillar jag att sitta. Blommorna växer och frodas på altanen. Rofyllt som sagt var.
 
 
Salixträdet är så vackert i ena hörnan av vår täppa. Funkian växer och prunkar. Tyvärr får vi besök av katter som gillar att gräva i jorden här. Så sambon har lagt ut stenar och betongplattor för att försvåra grävningen för katterna. Satt dit mjölkkannan och betongbåten för lite prydnad.
 
Jag har varit hemma drygt 3 v från sjukhuset nu. Sakta sakta blir jag något lite  starkare. Kan lyfta i benen i sängen själv nu. Det fick sambon hjälpa mig med förut. Jag kan resa mig upp själv från tv fåtöljen numera. Så benen och musklerna blir starkare tydligen. Men såren på vänster benet är fortfarande stora. Kommer ta lång tid att läka. Svullnaen på höger lår finns även den kvar och den värker till o från och hindrar mig från att röra mig normalt. Blir fort trött och då finns bara en sak - att lägga mig och vila. Känns som jag får en slägga i skallen och den tröttheten kommer flera gånger per dag.
Utöver detta har jag min vanliga ledvärk och en taskig syn. Ser väldigt suddigt på båda ögonen. Det gör det svårt att läsa och se på tvn.
 
Men finns dom som har det värre. Jag har klarat mig från 2 jobbiga och svåra  blodförgiftningar och är oerhört tacksam för det. En dag i taget är det som gäller nu.
 
Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag blir så glad när jag ser att du har bra dagar. jag har ju följt dig länge och vet vilken bergochdalbana du har rest och reser. Du är makalös på att kämpa.
Vilken mysig uteplats och så skönt att sitta där en stund. Och salixträdet är en fröjd att titta på. Idag har det äntligen vänt från höst till sommar. Men lagom värme. Här växer det som 17 och snart blir vi nog överösta med tomater för jag ser att det finns en hel del gröna.
Ha det nu riktigt gott och jag hoppas du får hålla dig frisk länge.
Kramar från Eva

2017-07-02 @ 11:33:44
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0