Ännu mer allsång - på Örtagården.

När vi ändå hade ångan uppe och var uppsjungna så drog vi iväg på  ännu en allsångskväll på Öland. Denna gången till Örtagården i St Frö på Öland. Ett mysigt ställe som säljer kryddor, marmelader, gelé, olika tesorter mm. Denna kväll spelade lokala musiker från Öland med välkände sångaren Lasse Trofast. Känd för oss som bor i denna regionen. Mat och dryck fanns att köpa så stämningen blev hög när öl och vin druckits upp under kvällens gång. Kvällen var ljummen och skön vilket gjorde att stämningen verkligen var på topp.
 
Jag och sambon var laddade för att sjunga och tralla med i låtarna.
 
 
Lasse Trofast med musiker som höll igång på Örtagården.
 
 
Vi köpte Nutellapaj med grädde att njuta av. Allsångshäftet med alla de välkända vanliga sångerna: 34an, Fröken Fräken, Sånt är livet mfl........
 
 
Lasse tog på sig dragspelet och spelade nån vals och emellanåt drogs roliga vitsar. Som vi skrattade......
 
 
Vilken låt ska vi spela nu? Inte lätt alla gånger - finns massa låtar att välja mellan.
 
 
Igår kväll satt vi på balkongen och käkade vår middag. Gjorde det lätt för oss och delade en köpt kebabtallrik från lokala pizzerian. Smidigt och enkelt och gott. Kvällen var skön så inbjöd till att sitta ute. Jag hade ej mått bra under dagen. Värk i såren och ont i magen - usch o fy. Bara att ta det lugnt och vila då.
Kommunsköterskan kom igår och bytte bandage på de stora såren. Vill inte läka nåt vidare. Kanske behövs annat bandage eller annan åtgärd av kunnig expertis på sårvård. Jobbigt är det med dessa sår och vi närmar oss ju rötmånaden dessutom. Hua!!!
Efter mina två blodförgiftningar i mars och maj månad så är kroppen ännu mer nedsatt i immunförsvaret. Blir lätt nya infektioner och annat skit. Fick plötslig rodnad på buken häromdagen. Läkarbesök och undersökning såklart. Fick kortisonsalva utskrivet att smörja med och hoppas det hjälper mig.
 
Blommor är glädje för mig och denna söta groda pryder en av krukorna på vår altan.
 
Jag var nog inte ensam om att följa kronprinsessan Victorias födelsedag i fredags. Kikade på tvn både på förmiddagen och på kvällen. Kul att se på och jag följer gärna kungahuset och dess bröllop, dop och födelsedagar.
 
Kram från Lotta
.

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad trevligt ni har med allsång både här och där. Det händer verkligen mycket roligt runtom Kalmar den här tiden. Den 8 aug kommer jag att parkera mig på Larmtorget. Haha !!!!!
Kram till er. Eva

2017-07-17 @ 22:22:29
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0