Allsång - sjung för full hals!!

I söndags kväll drog vi över till Öland och till torget i Mörbylånga där det var allsång. Ölandskillen Tony Strandberg med band stod för sången och musiken från scenen på det gemytliga lilla torget. Mycket folk satt bänkade framför scenen när vi kom dit. Bara att harkla sig och börja sjunga direkt. Jag gillar att sjunga och tralla - sen hur det låter...... ja det bryr jag mig inte om.
 
Tony Strandberg med sitt band på scenen. Här kommer det vara allsång under sommaren varje söndag kl 18 med olika lokala artister.
 
 
Tony var ute bland publiken och sjöng. Vi slapp inte undan mikrofonen - det var bara att sjunga med för full hals
 
 
 
Bandet fick förstärkning av en kille som med stor glädje och entusiasm tog sin roll som gitarrist på stort allvar.
 
Det var en skön och fin sommarkväll - fler såna kvällar vill vi ha. På hemvägen blev det stopp i Färjestaden där vi åt glass. Det hör sommaren till såklart. Under juli och en bit in augusti är det mycket musikunderhållningar i Kalmar och på Öland. I Kalmar är det ju tisdagar och torsdagar på Larmtorget som gäller. Gratis musik av kända artister/band. På onsdagskvällarna är det dansband/allsång på torget i Borgholm. Och Skansen i Färjestaden kör åxå gratisunderhållning 4 onsdagar med både kända och lokalartister. Plus mycket mer som händer i vår del av sommar Sverige.
 
Trots att det är juli månad och sommar o sol varvat med regn så tänker jag framåt mot höstens julmarknader. Fick ett ryck och dekorerade några fler små tändsticksaskar häromdagen.
 
Juliga motiv till höstens försäljningar. Har en julmarknad inbokad samt en utställning i monter på ett äldreboende, än så länge. 70 st tändsticksaskar ligger nu färdiga och nerpackade.
 
 
Jag har även klippt ut tomtemotiv ur servetter. Ska se om jag får till nåt bra med dessa på små trähyllor som sambon sågat, putsat och håller på och målar nu.
 
För att få lite mer energi efter mina sjukperioder har jag fått näringsdrycker utskrivet. Behöver mer proteiner och kolhydrater mm för att läka mina sår och för att återhämta mig. Så det återstår att se om de gör nån nytta. Har några favvosmaker på dessa drycker och det är choklad och cappuccino.
 
2 sorters näringsdrycker, utskrivna av dietist. Drick och va glad så blir du piggelin!!
 
Ha en skön sommarvecka kära läsare.
Kram från Lotta
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0