Besök från Malmö och utflykt

I måndags kom sambons syster med delar av sin familj till oss och hälsade på. Från Malmö kom de och till min glädje hade dom en stor skånsk spettekaka med sig till oss. Jag och sambon gillar spettekaka.
Alltid trevligt att träffas. Det var länge sen jag var med ner till Malmö o hälsade på, 2 år sen sist faktiskt.
Men nu äntligen skulle vi umgås, fika och njuta och se oss omkring lite i trakterna.
 
Gänget samlat på vår altan - fikadags såklart och prata ikapp oss om allt viktigt och oviktigt.
 
 
Min sambos syster och hennes ena son samt lilla goa hunden Alma.
 
 
 
Vi bestämde oss för att äta måndagkvällens middag på Villa Famiglia söder om Kalmar. De var nyfikna på detta italieninspirirerande stället med vacker trädgård och fint orangeri som är ett cafe och bistro.
Jag och sambon satt en stund i den ljuvliga trädgården och bara njöt.
 
 
 
Kvällens menytavla på Villa Famiglia - svårt och bestämma sig för allt låter så gott.
 
 
 
Jag beställde till slut en pizza med chevre, mozarella, valnötter, honung, ruccola. Den var så tunn och så himla god. Jag njöt av varje tugga.
 
 
Över vårt bord i orangeriet hängde en jättefin ljuskrona. Stor och ståtlig. Så mysig och inbjudande miljö här.
 
 
Trädgården är helt bedårande med mycket olika medelhavsväxter och blommor.
 
 
Här hamnade jag på foto när jag fotograferade nåt vackert. Foto: Carina Andersson
 
 
Så mycket fina sittmöbler/soffor och underbara planteringar på Villa Familgia. Jag kunde fotat hur länge som helst.
 
 
Den här mysiga lilla brunnen/fontänen fanns på baksidan av orangeriet. Foto: Carina Andersson
 
Fortsättning på våra utflykter kommer i nästa blogginlägg.
 
Kram från Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0