Dans och musik hör sommaren till

På onsdagskvällarna är det dans på bryggan i gästhamnen här i Kalmar. Lokala dansklubben Spinnrockarna håller i trådarna. Spelar upp dansvänlig musik för de som önskar ta en gnussande foxtrot eller svängig bugg. Nu klarar inte våra kroppar av sån fysisk rörelse men är alltid kul att kolla på folk och lyssna på musiken. Är vädret bra är det bara skönt o slå sig ner på bryggan eller vi har egna stolar med oss.
 
 
Många båtar låg i hamnen denna ljumma sköna kväll.
 
 
Några par gav sig upp på bryggan i en snabb bugg. Det rycker i benen, jag älskade och dansa när jag var yngre och friskare.
 
 
Benny Andersson med sin stora orkester och medmusikanter gästade vår stad i helgen. Tommy Körberg, Helen Sjöholm, Kalle Moreus är ju välkända namn som är med i gänget. Vi var inte sugna på att betala en massa för biljetter. så lyssnade från området utanför som så jättemånga andra. Och det hördes jättebra även där.
 
 
En liten del av alla dom som lyssnade utanför. Mellan träden anar man scenen.
 
 
Längs med hela Fredriksskanskanalen stod o satt folk i den ljumma sommarkvällen. Närmare 5000 personer var inne på arenan och njöt av musiken. Fanns även en dansbana att svänga de lurviga på.
 
 
Igår åt vi sill, potatis, gräddfil och ägg till middag. Riktigt gott när vädret är så varmt nu. Kroppen gillar den lite salta maten minsann. Vi unnade oss lite äppelpaj med vaniljsås åxå - var ju trots allt lördag.
 
 
Sudden - vår katt är lika grå som trallgolvet. Här ligger han o tar igen sig framåt kvällen när altanen är i skugga. Mycket mer behagligt att vara där då.
 
 
På altanbordet står detta betonghjärtat med fetbladväxter. Ser ut som en mikrofon som växer på höjden!!
 
 
 
Måste bara visa detta foto från dec 1985. Jag och sonen Tobias som föddes 20 dec 1985. Vi var kvar på BB över hela julhelgen men gick ingen nöd på oss.
Jag har skrivit en text till en patienttidning om "Min stora lycka" och det var när jag blev gravid och födde sonen. Bifogade några bilder bl a denna. Tänk vad tiden går - i år fyller den lille plutten 31 år. Jag var ung men hade reumatismen redan då i min kropp.
 
 
 
 
Blev en blandad kompott om mitt liv. Såsom livet är faktiskt. Njut av sol och värme om ni gillar det. Håller mig nära nån fläkt istället.
 
Kram från Lotta
 

Kommentarer
Postat av: Carin Andersson

Så fin uteplats ni har, härligt med trägolv, vi har betongplattor som är så obehagliga att gå på.
Det händer mycket trevligt i Kalmar ser jag....idag har vi lite molnigt och det vindar, hoppas på svalare väder.
Ha de gott, ta hand om er, kram, Carin

2016-07-26 @ 08:36:41
Postat av: Eva

Fin bild på dig och din son . Och fin bild också på er söta katt på terassen. Ni har verkligen sommarpyntat rejält. Det är mysigt.
Så trevligt med dansen nere vid Gästhamnen. Hoppas vi blir färdiga att ta oss in till stan någon kväll. Nu äntligen har T. semester.
ha det fint. Kram Eva

2016-07-27 @ 21:59:36
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0