Aprilblandning

 
April månad anses som en vår månad. Visst skiner solen men mest tycker jag att luften är kall. Blåser mycket här vid kusten. Men äntligen har vi planterat lite penseer på vår altan. Dock inga utemöbler framtagna än.
 
 
Även grodsamlingen kom fram ur förrådet under helgen. Flaggan i parasollfoten haha - ska inte va där.
 
 
 
Sambon drog fram gräsklipparen i lördags då solen faktiskt värmde gott. Vår lilla mysiga trädgårdstäppa.
 
 
Söta små gula penseer vid staketet.
 
 
Firade sambons födelsedag i söndags med en god bit mat på Table 20. Flaggan hissad o fin duk på bordet.
 
 
Sambon ville inte ha kalas utan tyckte att vi kunde gå ut o äta nåt gott. Så jag bjöd på middagen.
Han tog vitlöksbröd till förrätt och plankstek med fläskfile till varmrätt.
 
 
 
Jag valde som alltid den filoinbakade chevren som förrätt och grillad fläskfilé med potatisgratäng till varmrätt.
Avslutade sen med glass och chokladsås. Då var vi mätta minsann. Men vi åt sakta och under lång tid. (skulle haft fler bilder här men lyckades inte få in några fler)
 
Annars är min värld lite tråkig och mycket trist just nu. Åker varje vecka till ögon mottagningen på sjukhuset. Började med infektion 22 febr i vä öga. Det blev bra och sen fick jag ett sår på hornhinnan strax efter i samma öga. Behandling med olika typer av droppar och täta återbesök. Men inga direkta svar varför synen påverkats så negativt. Sår ger ju ärrbildningar och dom kan påverka synen såklart. Men att inte kunna läsa textremsan på tvn och få trycka näsan nära mobilskärmen och dataskärmen gör mig otroligt less och uppgiven. Inte detta med.
 
Hoppas att det rätar till sig och att jag ska kunna se bättre. Nya glasögon ,synhjälpmedel eller vad som helst bara jag ser......
 
Kram Lotta
 
PS Lämna gärna en kommentar här, inte svårt o skriva några ord. Blir så tacksam <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

❤ hoppas verkligen det rätar till sig!

2016-04-20 @ 09:38:51
Postat av: Evas pyssel

Ni har så mysig liten uteplats och ni kan verkligen smycka den med blommor och pynt.
Tråkigt med dina ögon. Måste allt hamna på dig ????? Ni verkar ändå njuta av livet med god mat på mysiga krogar. Hoppas allt ordnar sig.
Kram Eva

2016-04-20 @ 22:18:47
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Carin Andersson

Oj, vad besvärligt med dina ögon, hoppas verkligen att det bättrar sig. Håller tummarna!
Men vilken fin uteplats ni har med gräsmatta och fina pensér, nu vill vi bara ha lite varmare väder, här på västkusten blåser det så kallt, vi bor cirka 3 mil inåt land från Varberg.
Så gott ni ätit när ni firade födelsedagen, skönt att få sätta sig vid dukat bord....
Ha det så bra, ta hand om er!
Kram, Carin

2016-04-23 @ 16:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0