Besök på Vårmarknad

Idag var det dags för den årliga Vårmarknaden i Sinnenas Park vid GR kliniken på länssjukhuset i Kalmar. Där anordnas marknad både i maj och i november varje år. Plus lite andra tillställningar såsom Konstutställning mm. Jag brukar deltaga på julmarknaden i november men sälja tomtar och andra juliga attribut i maj månad vill jag inte. Jag tillverkar ju mest juliga alster. Men besöka vårmarknaden är ju kul.
 
I den lummiga och gröna parken är det mysigt att gå omkring och kika på utställarna. Mest olika hantverk som såldes och lite olika matvaror såsom bröd, salamikorvar, munkar och annat sött.
 
 
En liten gångbro över liten bäck där vattnet porlade så fint från vattenfallet. På andra sidan bron är det en fontän.
 
 
Denna tavlan fastnade jag för men köpte den inte!! Gjord av nåt finmaskigt ståltrådsnät.........
 
 
En man hade gjutit betongföremål av sin mors gamla virkade dukar. Dessa hängande fat är fina tycker jag.
 
 
Vännen Benita sålde scrappade alster som t ex denna studentmössa att ge bort till någon som tar studenten i år. Gjord i papper och med ett blågult band att hänga kring halsen på studenten.
 
 
Mera betongalster i svart och vitt.
 
 
Ständig ström med besökare på väg till eller från marknaden. Många drogs nog till det mattält som serverade kroppkakor.
 
Tyckte nog att Vårmarknaden var mindre med utställare än julmarknaden. Fast på julmarknaden är vi några som står inomhus i parkens närhet åxå. Vädret var växlande och blåsigt. Kom lite regn tydligen under eftermiddagen- men då var vi ej där.
Det är socioterapin på GR klin (geriatriska kliniken) som anordnar marknaderna för att dels använda parken och dels dra in pengar till parkens underhåll. Många inneliggande patienter använder parken i rehab syfte tex till gångträning eller bara skön utevistelse. Även för sjukhusets personal är detta en oas att vistas i.
 
Vi närmar oss Pingsthelgen så jag önskar er alla en Trevlig Pingst.
Kram från Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0