Hobby inköp och tiden den går..... i rask takt!!!

Långt mellan blogginläggen numera. Men har fullständig torka på vad jag ska skriva. Händer inte så värst mycket om dagarna nu. Dagarna går fort trots allt, så inga problem med det.
Att ha daglig smärta i kroppen tar på energin. Behöver vila emellanåt för att orka med.
 
Härom dagen var vädret kanonfint, solen sken från en blå himmel. Satt ute på vår inglasade balkong och njöt av solens strålar. Kroppen längtar verkligen efter solljuset.
 
Gjorde en beställning från Py Hobby på div hantverksprodukter. En ny firma för mig. Men väldigt förmånliga priser på deras grejer märkte jag. Lär handla mer där framöver när jag behöver nåt. Har inte tillverkat alls mycket under årets första månader. Brukar sakna kreativ lust då. Jobbar mest och bäst perioden aug-dec. Lite tändsticksaskar - både små och stora - har dock blivit dekorerade den senaste tiden.
 
Små fina rosor, dekorativa hjärtan, guldiga hörn till kort o dyl, guldigt tårtpapper och glittrigt dekorlim. Allt fint till att dekorera både kort, tändsticksaskar och annat med.
 
 
Cellofanpåsar till kort behövde jag och dessa hade ett bra pris. Varför betala över 3 kr/st på Panduro när man kan köpa dom för runt 50 öre/styck!!! Stor pack dekorativa hjärtan i flera olika färger och lite pennor i guld, silver och vitt. Samt fina metalldekorationer att göra nåt snyggt med.
 
 
Köpte även lite mönstrade papper. Änglar är alltid fint och med lite gammeldags motiv blir korten tjusiga!!
 
 
Ännu mera änglar!! Omåttligt populära på de ljuslampetter vi tillverkar och säljer- jag och sambon.
 
 
Vi åt kroppkakor i veckan. Inte egengjorda!! Dom var så himmelskt goda. Köpta hos lokal leverantör här i stan. Föredrar grädde och lingon som tillbehör. Vissa vill ha skirat smör och andra äter senap till kroppkakor!!
 
 
Ännu mer godsaker som njutits av i veckan! Vi var på fikaträff i Reumatikerföreningen och det gräddades våfflor i stor mängd. Många medlemmar hade hörsammat inbjudan till våffelkalas. Riktigt gott och trevligt var det.
 
Har dessutom hunnit med ett besök på ögon mottagningen igen. Varit många besök där under höst och vinter. Har fortfarande problem med inflammation i ögonen. Får droppa olika droppar i ögonen flera gånger per dag. Tråkigt att se dåligt, för det tar åxå energi.
 
Imorgon har det utlovats sol och värme. Kanske upp mot 15 grader!! Vi får väl se- idag är det gråväder och runt 7 plus.
 
Ha de gott alla ni som tagit er hit och läst mina rader.
Kram från Lotta
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga Larsson

Oj,oj så mycket fina grejer du köpt,jag känner igen det där,kul att köpa nytt och hoppas på att lusten kommer med på köpet*ler*
Jobbigt med dina ögon,förstår att det tär på energin....sen dessa mörka dagar vi haft länge gör inte saken bättre tycker jag.
Önskar dig en fin helg
Kram

2015-03-07 @ 17:51:28
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0