Fortsättning följer........

Helt plötsligt såg allt ut som vanligt på bloggen :-)  Var jag inte helt vaken förut eller vad hände?
Jag fortsätter väl och skriva lite nu då.
 
Jag fick en middag på restaurang av min sambo när jag fyllde år i februari. I fredagskväll passade vi på- äntligen. Jag hade varit på Table 20 (i Kalmar) förut men sambon hade ej ätit där förut.
 
En liten del av interören på Table 20. Lite dämpad belysning. Oerhört bra service och god mat!!
 
Förrätterna avnjöts med många "mmmmmm va gott". Jag åt som sagt Filoinbakad chevre och sambon tog vitlöksbröd med aioli. Till varmrätt valde jag grillad kycklingfilé fylld med ädelost och parmaskinka. Medan sambo åt fläskfilé på grönsaksbädd. Till rätterna var det potatisgratäng och bea sås.
 
Min supergoda kycklingfilé med sauterade grönsaker. Oj oj oj vad gott den smakade.
 
Magen stod åt 4 hörn efter detta så vi tog det lugnt ett tag. Sambon hade beställt efterrätt till sig men jag tvekade ett tag. Till slut blev det glass med chokladsås för mig och en jordgubbspanacotta för sambon. Hur gott låter inte det? En bra avslutning.
 
Lite fräsch frukt till glassen och chokladsåsen!!
 
 
Självklart måste vi ta en selfie eller en "groupie" som är så populärt i dessa tider!! Inte världens bästa bild på oss men det bjuder vi på :-)
 
Vi hade besök av vänner under lördagen. Hade inte setts på ett tag så det fanns mycket att prata om och uppdatera vad som hänt sen sist. Kul när man bara kan fortsätta snacka där man avslutade sist liksom.
Timmarna gick fort medan vi fikade och pratade lite till.
Fick en jättefin kruka med blommor av vännerna. En försenad födelsedagspresent detta med.
 
Vita liljor och vita rosor samt den gula blomman (vad den nu heter?) Så himla fint.
 
Har uppdaterat lite i hemmet med. Köpt en ny köksfläkt - behövdes efter 28 år!! Samt att vi lämnade in några garderobsdörrar till lackering. Dom var i gulnad furu, har haft dom i säkert 25 år. Äntligen blev dom vitlackerade. Och det blev mycket ljusare och fräschare i vår mörka hall.
 
Så snyggt med vitt istället. Är ju inne att vitmåla mycket i inredningsväg och det blir ju fint med.
 
Våren kom av sig lite. Helgen bjöd på mycket blåst och kall luft. Inget uteväder precis. Visst längtar vi alla efter VÅREN nu. Mer sol och mer värme. Fler blommor ute i naturen och knoppar som brister. Men det kommer - är säker på det.
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Carin Andersson

Nämen hej igen!

Har varit så dålig på att besöka bloggarna, det var som luften gått ur mig! Så kunde jag inte komma in i min egen, stört omöjligt, det är nervöst varje gång jag ska in, om det ska lyckas....

Så gott ni ätit, det är rena lyxen att komma ut och få sätta sig vid dukat bord! det är er väl unnat!

Här är också kalla vindar fast igår var det sol och riktigt varmt. Det ska väl bli vår igen....

Hoppas ni får en skön och solig påskhelg, fattar inte att det är påskveckan i nästa vecka. Ha det gott och kram
Carin

2015-03-25 @ 14:32:35
Postat av: Anne-Lie

God mat och fin mat. och så förnyelse hemma. låter toppen. Kram!

2015-03-25 @ 15:29:08
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0