Midsommarlunch

Midsommar är ju lika med sill och nypotatis o andra tillbehör. Sonen min frågade om det serveras sillunch på midsommarafton - en egen inbjudan alltså hehe. Klart jag ville det, så inhandlades en del sillsorter. Jag gillar inte matjessill utan bara löksill o andra såna sorter. Mamma och min syster o hennes ena barnbarn var åxå med.
Somliga andra gillar inte alls sill utan då blev det köttbullar och tunnskuren kassler.
Sill och nypotatis är ju så himla gott. Kan äta det lite då o då under sommaren. Smakar bra riktigt varma dagar.
 
Nu var ju inte vädret varmt denna midsommarafton. Inte här på ostkusten i alla fall. Mulet och regnskurar och lite lite sol emellanåt. 13-14 gr låg väl temperaturen på.
Blev till att duka bordet inomhus i år med.
 
Lilla midsommarstången på bordet och sillburkarna öppna och bara hugga in.........
 
 
Nypotatis, ägghalvor och köttbullar. Jodå vi hade gräddfil och gräslök och flera burkar matjessill med på bordet.
 
 
Jag fick en blomsterkrans i håret dagen till ära (ingen äkta dock men den var fin ändå)
 
 
En god efterrätt i form av marängswiss åt vi. Mums va gott med glass, maränger, jordgubbar, grädde och chokladsåsen. Ett sött avslut.
 
 
Hade besök av herr Rönnerdal en kort stund hehe. Min sambo provade min blomsterkrans. Är nog lite för stor för honom. Tur att glasögonen stoppade upp blomsterkransen!!!
 
Kvällen blev lugn sen. Vädret gjorde att vi satt kvar hemma. Lika lugnt det.
Just nu skiner solen så här på midsommardagen men väderprognosen säger regn under eftermiddagen. Vi styr ej över vädret tyvärr man får gilla läget liksom.
 
Ha en fortsatt skön och fin helg, kram fr Lotta
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Vilken mysig midsommarafton ni hade. Det går ju bra att fira inomhus med. Blomsterkransen klädde er båda två!!!
Kram Eva

2015-06-20 @ 20:57:03
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0