Blomster och bröllop

Jag var troligen inte ensam om att följa prinsbröllopet i lördags på tvn. Prins Carl Philip fick sin Sofia. Ett vackert bröllop med det traditionella samt lite överraskningar i lite modern tappning. Dom såg så kära ut. Fina och vänliga själar med hjärtat på rätta stället verkar dom vara. Vilken folkfest, vilket väder, vilka blomsterarrangemang, vilken musik, vilka fantastiska klänningar och tiaror på kvinnorna........ ja jag satt som klistrad vid tvn under hela eftermiddagen och kvällen.
 
På min tv och många andras - bröllopet mellan prins Carl Philip och hans Sofia
 
Gillar och få se arbetet bakom kulisserna. Hur kockarna i samråd med brudparet tog fram bröllopsmenyn, hur floristerna arbetade med alla blommor som dekorerade kyrka och festsalen mm. Hur konditorerna fick till den sagolika bröllopstårtan och mycket mer. Såna inslag och dessutom intervjuer med olika personer inom specifika intresseområden gör att timmarna vid tvn går fort.
Bröllopsvalsen ville jag se såklart i sena timmen och hela brudföljet festade tydligen natten lång till häftiga disco toner. Snyft - en o annan tår trillade sakta ner för mina kinder. Allt var ju så bedårande vackert!!
 
Blommor på bröllopet, ja dom var fantastiska. Men vi har ju lite blommor här hemma åxå men inte i samma dignitet förstås.
 
Maj månad var sval länge så blommorna kom ej igång som dom brukar. Nu växer dom till sig allt mer.
 
 
Olika färger på blommor, betongpumpa och vattenblänk.
 
 
Precis utanför vår uteplats blommar denna otroligt fina rhododendron med sina rosa/lila blommor. Helt ljuvligt vackert. Ser den från vårt köksfönster.
 
 
Är så förtjust i detta lilla hängande vattenbad med den söta flickan på. Haft det i flera år och vårdar det ömt.
 
Denna veckan är midsommarveckan. På fredag dansar vi kring midsommarstången och äter sill och nypotatis. Jag hoppar nog över dansen!!
 
Trevlig Midsommar och varm kram fr Lotta
 
PS Tack för att just DU läser min blogg. Skriv gärna en kommentar till mig här.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carin Andersson

Nej, nu måste jag skärpa till mig och skriva lite på din blogg!
Visst måste man följa prinsbröllopet i lördags, nu får vi ju inte se något på många år.... de var så fina och gulliga. Roligt med lite nytänk också, och maten, så god den såg ut! Verkligen roligt att man får vara med genom tv.
Så fina blommor ni har, det har varit så kallt och blåsigt och regnigt så det har inte blivit något nytt planterat, få se till midsommar...och vilken praktfull rododendron ni kan se på, tycker att i år har de ovanligt mycket blommor!
Ha en fin midsommarhelg och ta hand om er! Kram, Carin

2015-06-15 @ 22:26:18
Postat av: Evas pyssel

Ni har så fina blomsterarrangemang på er uteplats. Så ljuvligt att sitta där och mysa. Vi hade ju ett par riktigt härliga dagar förra veckan men nu är det svalt igen. Synd om midsommar blir kall.
Såklart har även jag suttit klistrad vid teven och det underbara bröllopet. Sonen var programledare på Expr tv så jag hade två "kanaler" på samtidigt. Det gäller att suga i sig allt.
Hoppas att ni får en härlig midsommarhelg. Kramar Eva

2015-06-16 @ 10:18:14
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0