Det lackar mot jul........ njaa inte riktigt än!!

Som jag skrivit förut så har jag kommit igång så sakta med hantverket inför höstens kommande julmarknader.
Tyvärr blir det ingen Höstbasar i Torsås i oktober som jag brukar deltaga på. Synd det.
Men en del julmarknader och en utställning blir det under november och december.
Skönt och börja i god tid samt att jag har en hel del på lager sen tidigare år.
 
Nåt nytt vill man försöka komma på eller varianter på hantverk som gjorts förut. Men så svårt att tänka nytt!!
I år ville sambon tillverka fler ljuslampetter och ha till försäljning. Blev bara ett fåtal i fjol.
 
Vår variant av vägghängd ljuslampett - kan även ställas på bord el dyl såklart. Änglamotiv går alltid hem!
 
Cernit/fimolera är ju något jag gillar att jobba med. Tillverkar tomtar, vättar, svampar mm i det materialet. Finns ju många färger i leran och man härdar den i vanlig hushållsugn. Så inga konstigheter alls. Lite fallenhet och kreativ skaparlust kanske behövs åxå.
Små flugsvampar gör jag i mängd men dom går alltid åt fort. Får försöka göra ännu fler i år.
 
Här sitter svamparna i en bit oasis för jag har precis målat dit prickarna med vit hobbyfärg.
 
Sambon blir involverad i mina hobbyprojekt minsann. Här lackar han små träkälkar, som jag tillverkar små tomtar till..........
 
Då kan det se ut så här...... med tomten på kälken!! Ner ner ner för backen ner....... :-)
 
 
Fick så fina stenar av sonen med flickvän. Dom hade plockat  dem under en semestertripp. Dessa anti tomtar har jag sålt under flertalet år och dom väcker munterhet och glada tillrop!!
Så nu fortsätter jag i lite lagom takt med tillverkning av diverse saker. Så mycket som är kul o göra. Lite julkort, dekorera stora tändsticksaskar, tomtar i mängd i olika storlekar och färger, lite trähantverk, tavlor och massa annat skoj. Kreativiteten är igång och händerna får jobba dom dagar inte ledvärken är för jädrig i min kropp.
 
Men vi ska väl njuta lite av naturen och solen som strålar från en blå himmel just nu. Måste plocka mossa och rönnbär bla - så nån sväng ut får det bli.
 
Kram från en pysslig tomtemor// Lotta

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Så roligt att få hjälp av sambon med pysslet. Alltid roligare att vara två.
Kram!

2014-09-03 @ 14:24:25
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Jessica

Super fina tomtar kan man få beställa

2014-09-28 @ 09:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0