Cancerkontroll och utställning

Igår var jag på efterkontroll på gyn mottagningen efter min äggstockscancer. Jag kontrolleras en gång i halvåret numera. Det har gått 4 år sedan jag opererades för cancern. Under 5 års tid går man på dessa kontrollerna.
Varje gång kallelsen dyker ner i brevlådan klappar hjärtat lite fortare och oron tar ett fast grepp om mig. Det är lika fasansfullt varje gång. Blir samtidigt lite arg på mig själv. Varför slösa denna negativa energi på att gå omkring och vara orolig flera veckor? Det har ju varit bra alla tidigare kontroller jag gjort!!
Men jag vågar inte tro på det bästa - att allt ser bra ut och är normalt. Såklart är allt bara bra, inget avvikande på nåt sätt. Pust - kan andas ut igen!!
 
Har dock fortfarande lite oro kvar över svullna och ömma lymfkörtlar i bakhuvud/nacke. Har blivit mindre ömt och körtlarna är inte lika stora nu. Men är inte helt bra. Ska till vårdcentral för återbesök nästa vecka ang detta.
 
Legat lite lågt med hantverkandet pga ömheten i nacken. Men blev några fler tändsticksaskar dekorerade under gårdagen. Så kul och pilla med. Och dom pryder sin plats bredvid ljusstaken eller som liten gåva till någon tillsammans med julljus och servetter t ex.
 
Söta tändsticksaskar dekorerade med tomtar från Rusta.
 
Varje år i många år har jag haft utställning på ett äldreboende i stan. Hantverket finns då i en glasmonter till allmän beskådan och man kan handla av terapi personalen som hjälper till och säljer
Mycket pensionärer men även anhöriga till boenden och personal brukar kika i montern.
 
 
Så här blev min monter. Mycket olika hantverk är det. Gäller och ställa upp allt på ett snyggt och säljande sätt.
 
Tomtar och pepparkaksgubbar till din egen tomte-by kanske?
 
Mandelmusselformar som kylskåpsmagneter och lite annat hantverk.
 
Dubbla julkort med kuvert i olika stilar finns till försäljning likaså olika små och stora tändsticksaskar.
 
Tittskåp i form av tomma makrillburkar har jag tillverkat i många år. Återvinning!!
Om 2 veckor är det dags för första julmarknaden. Får se om orken finns att tillverka nåt mer. Har ganska mycket på lager här hemma. Och man vet aldrig vad som säljer........
 
Allhelgonahelgen står för dörren, blir väl en tur till minneslunden och tända ljus för dom nära och kära som lämnat oss. Hallowen går oss dock obemärkt förbi.
 
Kram från Lotta
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilka fina pepparkaksgubbar och tomtar :) Går de att beställa?

Mvh

2014-11-04 @ 23:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0