Julmarknad i Sinnenas Park

Igår var jag och sambon iväg på årets första julmarknad och sålde mitt hantverk. Denna julmarknad var på Sjukhusområdet i Kalmar, precis bredvid GR Klin (fd långvården) i Sinnenas park. En rehab park för inneliggande patienter, personal mfl.
Mysig miljö, fint smyckat med belysning, julgran, marschaller. Och vi var några hantverkare som stod inomhus i värmen medan flertalet spred ut sig och sina bord/bodar runt omkring i parken.
 
Mitt försäljningsbord med allt det hantverk som jag tillverkat, sambon fixat med trähantverket o gjort grunderna medan jag dekorerat ljuslampetter mm.
 
Viktigt för mig att visa mitt hantverk på ett fint sätt. Ska vara tilltagande för kunderna. Bygger upp olika höjder för att åskådliggöra sakerna bättre. Mycket bra försäljning var det och jag är överväldigande av alla positiva tongångar. Det värmer enormt och är tacken för alla timmar av jobb hemma vid köksbordet.
 
 
Ställde upp en del grejer på en byrå, bla våra populära ljuslampetter, jultavlor med spegel i samt hjärte tavlor.
 
 
Mitt lilla jullandskap med handgjorda tomtar, vättar och pepparkaksgubbar i lera. Väldigt populära, fick fylla på här ofta.........
 
 
Lite smått och blandat från mitt bord.
 
 
Lite julmusik hör julmarknader till, Roland Vigersved spelade dragspel så det ekade juliga toner runt omkring julmarknaden.
 
 
En liten del av julmarknaden i Sinnenas park. Så mysigt när mörkret föll.
 
 
Gula marknadsbodar och tält med försäljare av olika hantverk och matiga produkter fanns att köpa.
 
 
 
Kakor och godsaker utan en endaste kalori i fanns att köpa, virkade varianter alltså!!
 
 
Inomhus i det sk vardagsrummet på Geriatriska kliniken var det fullt med folk i perioder under dagen. Riktigt trångt och gemytligt. Folk drack glögg och knaprade pepparkakor och tittade på allt fint som fanns till salu. Inte många lugna stunder under dagen. Men kul och va hantverkare när kunder handlar och uppskattar det man säljer.
 
 
Idag är jag trött och värken i kroppen är inte snäll mot mig. Blir och ta det lugnt några dagar framöver. Sen tillverka mer hantverk - till kommande julmarknader. Vissa saker hade en strykande åtgång.
 
Önskar er en god helg kära bloggläsare, kram fr Lotta Tomtemor

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Ni dukar verkligen upp dina/era alster så dekorativt. Allt genomtänkt och många fina saker. Vi ses på söndag. Kram Eva

2014-11-22 @ 16:24:30
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0