Blandad november kompott

 
 
November månad tuffar på fort och adventstiden närmar sig med stormfart. Då blir det och vända upp och ner på hemmet och pynta med ljus, stjärnor, röda dukar och tomtar. Jag brukar köra fullt ställ!  Upp med allt juligt redan till 1a advent. Sen bara mysa och njuta av allt det vackra. Nu har jag inte alls samma behov att varenda julpryl måste tas fram längre. Blir ett lagom urval av tomtar t ex. Men julgardiner i köket, röda virkade dukar i bokhyllan i vardagsrummet, elljusstakar och elstjärnor i fönstren är självklart.
Granen har vi inte plats med inomhus så den står klädd med kulor och allt på den inglasade balkongen.
 
Har ju tillverkat tomtar och massa annat juligt sedan slutet på augusti så borde nog va trött på allt sånt vid denna tiden. Men pyntar aldrig med mitt eget hantverk- konstigt nog. Nää då köper jag hellre nån söt tomte jag ser nånstans!!
 
Dekorerade några stora tändsticksaskar häromdagen. Alltid populära när jag säljer dom på julmarknaden. Bra ge-bort-present eller värdinnegåva.
 
 
Tre goe Nissar på rad. Dessa med luva i granitgrå Fimolera - är beställda och skickade till Västkusten. Mina tomtar sprids runt i Sverige vilket är jättekul.
 
 
Fick rycka ut till utställningen på Oxhagshemmet och fylla på mer alster då dom sålt ganska mycket under veckan. Korten och tändsticksaskarna hade en strykande åtgång.
 
 
Förra helgen hade vi besök av vänner och vi tog en tur till Gårdsbutiken Västerslät som sambon o jag besökt tidigare en gång. God fika och mycket att se på och handla med. Satt där en god stund och pratade medan de hembakade kakorna avnjöts.
 
En go och glad fikastund med vänner i en mysig miljö.
 
 
Vi köpte supergoda whiskeykorvar i gårdsbutiken, hann ej fota korvarna för dom åt vi snabbt upp!!!
 
 
Sambon och jag åt Silviakaka. Men kallas tydligen Tuppakaka med. Kärt barn har många namn. Supergod kaka var det i alla fall.
 
 
Nu står det mesta hantverket packat inför nästa veckas julmarknad i Sinnenas park den 13 nov. Mycket grejer blir det. Ska ju ha med dukar, kassar, växelkassa, lite lådor och pallar för och bygga upp miljöer och visa allt på ett snyggt sätt. Lampor och förlängningssladdar.... ja listan är lång. Tar ca 1.5 tim och packa upp allt innan julmarknaden börjar. Men så har jag mycket smått hantverk som ligger inslaget väl i papper i lådorna.
Det är så kul och möta kunderna och se hur det jag knåpat ihop hemma vid köksbordet gillas och ska pryda någon annans hem.
 
Ha en god helg, kram fr Lotta
 
 

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Ja, nu går det fort till advent...men det är en mysig tid. Du är så duktig och åker runt på olika julmarknader med dina fina hantverk.
Kram!

2014-11-09 @ 21:34:06
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Ekenäsliv

Ja, nu är det bara 18 dagar kvar till advent;-)
Jag plockade fram julskivorna idag och spelade... Så då kunde jag inte låta bli att plocka fram lite pynt med;)

Tack för tipset om morgondagen, men jag kan tyvärr inte... en annan gång kanske.

Ha de fint!
Kram Anna

2014-11-12 @ 21:57:04
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0