Trevligheter

Häromkvällen var jag och sambon iväg på lite trevligheter. Joe Labero -  trollkarlen eller illusionisten snarare är i stan i 3 dagar med sin föreställning "Inferno".
Och vilken föreställning!! Vi satt som trollbundna i nästan 2 timmar och var djupt fascinerade av det som hände på och utanför scenen. Mycket olika trollkonster har man ju sett på tv under åren. Men är helt annorlunda och se det live.
Hans fingerfärdighet med kortleken är helt otrolig. Och att gå igenom speglar och t.o.m gå igenom en kvinna visade på stor skicklighet. Okey det är ju ofta så att ögat luras till att det sker och vissa saker som används på scen är ju "fejkade" på ett eller annat sätt.
Har ni möjlighet att se showen så gör det. Mycket eld och pumpande hög musik utlovas. Plus massa frågetecken om hur är detta möjligt??
 
Fullt med folk var det i Kalmarsalen på Joe Laberos show.
En selfie på mig och gubben innan föreställningen började. Tur vi hade koll på brandposten innan den eldfängda föreställningen började hehe!!
En helt annan sak; blommor piggar ju alltid upp. Och tulpaner i alla dess färger piggar ju verkligen upp denna årstiden. Jag älskar lila tulpaner väldigt mycket. Sambon hade inhandlat 3 buketter tulpaner i olika färger och dom pryder nu vårt hem. Hans kära systrar hade bett honom köpa lite "krya-på-dig" blommor till mig efter min sjukhusvistelse. Tackar så hjärtligt för detta!!
 
Så vackert med lila tulpaner blandat med dessa gul/röda tulpanerna. En fröjd för ögat på vårt köksbord.
 
Naturen är sannerligen god som kan ge blommorna så fina färgskiftningar.
Annars så går dagarna i sakta mak här hemma. Jag blir lite piggare för varje dag. Vissa dagar slår dock tröttheten och även ledvärken till. Såren på benet läggs om varje eller varannan dag ibland. Benet lindas med kompressionslindor varje dag. Hemsjukvården kommer till mig dagligen och gör detta. Sakta sakta läker såren inifrån men lång väg kvar ännu.
På lördag beger vi oss tillsammans med min son och hans flickvän till Växjö för ett besök hos min bror med familj. Flera födelsedagar att fira hos dom. Blir trevligt med liten utflykt och härligt umgänge.
 
Sommartiden börjar ju nu till helgen. Så dags att FLYTTA FRAM klockan 1 tim, natten mellan lördag o söndag.
Härligt med ännu ljusare kvällar.
 
Ha de gott alla goa bloggläsare, kram fr Lotta

Kommentarer
Postat av: CarinAndersson

Men så spännande det måste ha varit med Joe Laberos show!Låter otroligt med allt han kan !

Igår, första dagen med sommartid var så konstig, allt kändes ant för tidigt eller för sent! Men man vänjer sig!
Ha det så bra och hoppas såren läker och krafterna återvinner mer och mer. Vacker tulpanbukett!
Kram och ta hand om er!
Carin

2014-03-31 @ 03:31:34
URL: http://xn--pettercarinslillapysselvr-0fc.se
Postat av: CarinAndersson

Men så spännande det måste ha varit med Joe Laberos show!Låter otroligt med allt han kan !

Igår, första dagen med sommartid var så konstig, allt kändes ant för tidigt eller för sent! Men man vänjer sig!
Ha det så bra och hoppas såren läker och krafterna återvinner mer och mer. Vacker tulpanbukett!
Kram och ta hand om er!
Carin

2014-03-31 @ 03:31:47
URL: http://xn--pettercarinslillapysselvr-0fc.se
Postat av: Evas pyssel

Så skönt att det går framåt med läkandet . Det har verkligen varit drygt för dig.Bra med god hjälp. Visst är det fantastiskt med alla blommor som vill glädja oss nu. Att komma in i växthuset i Läckeby är som att hamna i ett blomsterhav. Till slut valde jag gula penséer, men jag velade länge bland alla färger.
Kul att du får komma iväg på en utfärd. Alltid uppiggande.
Kram Eva

2014-03-31 @ 15:26:44
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Caroline

Ni verkar haft jättekul på Joe Laberos föreställning. Snart väntas Krusenstiernska :)<3

2014-04-03 @ 17:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0