Sommarteater i Krusenstiernska trädgården

Som jag sett fram mot denna lördagskväll. Fick en biljett i julklapp till sommarteatern med Robert Gustavsson mfl. Varje sommar spelas teater i den vackra trädgården på Krusenstiernska gården i Kalmar.
Ett högt rött trästaket omgärdar hela trädgården, så utifrån ser man inget alls. Men väl innanför grindarna öppnar sig en lummig idyll. Massor av träd, bärbuskar, blommor och kryddplantor mitt bland sittgrupper och ett café med enbart hembakat fikabröd.
Under drygt en månad spelas här teater ett antal kvällar i veckan. En stor grön gräsplätt förvandlas till "teatersalong". Ryms runt 1000 besökare på teatern varje föreställning. Div försäljning kvällstid av ätbart och olika drycker sköts av en Kalmarkrog.
 
Årets teaterfars heter "Charmörer på vift". Huvudrollerna spelas av Robert Gustavsson och Allan Svensson.
 
Robert Gustavsson och Allan Svensson på scenen som moralens sanna väktare Birger Molander (Robert G) och Gösta Struve (Allan S). Moral och moral - ja det blev ju lite invecklat.........
 
Som syns så var det en regnig kväll. Inga störtskurar utan duggregn till och från samt en rejäl vind. Kändes mindre kul o sätta sig där i full regn mundering- men vad göra. Varma kläder och regnkläder på alltså. Men var lite rått i luften- känner jag av i min kropp idag!!
 
Så här söta blir man då!! Jag tog en solskärm på mig för att glasögonen ej skulle bli prickiga av regnet. Sambon med regnbyxor, regnjacka och rejäla gummistövlar.
 
Hembiträdet som spelas av Jeanette Capocci var lite förtjust i Bokhandlar Molander (Robert Gustavsson) Blev många invecklade turer hit och dit o lögner och ännu mera nödlögner när herrarna var i farten.
Hembiträdet spelade en helt fantastisk rolig roll och hon gjorde det kanonbra. Mycket underhållande och många skratt åt hennes skådespeleri.
 
 
 Robert Gustavsson spelade sin roll otroligt bra. Han är bra på att spela lite halvdumma figurer!! Den vackra varitéartisten Yvette (spelad av Linda Olsson) hade en betydande del av hela teaterhistorian.
 
 
Hela ensemblen på scenen i slutsången!! En mycket sevärd föreställning.
Vill man se denna föreställning så spelas den torsd-sönd fram till 3 aug. Även 2 onsdags föreställningar ges 23 och 30 juli. Se mer på http://www.krusenstiernskateatern.se/
 
Vi var på teatern tillsammans med min son och hans flickvän (som jag fått min biljett av). En trevlig och underhållande kväll trots regnet!! Men vädret kan man ju inte påverka - bara kläderna!
 
Med hopp om solsken snart igen - ha de gott kära läsare.
Kram fr Lotta
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Vilken trevlig kväll ni hade trots regnet. Det är bara att ta på sig regnutrustning. Vi har inte varit och sett den . Får se om det blir av. Här är fortfarande inte semester ( jo jag förstås ) .Väntar också på bättre väder och trädgårdsliv. Mina odlingar behöver pysslas om lite.
Kram Eva

2014-07-14 @ 10:18:45
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Ekenäsliv

Å va kul att gå på den:))
Tur det finns regnkläder;-)
Ha de gott!
Kram Anna

2014-07-23 @ 22:02:25
URL: http://www.ekenasliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0