Grötlunch, kalas och sjukbesök........

Veckan har varit fylld med diverse aktiviteter. Det minst roliga är väl besök inom sjukvården. Fick ett sår på hornhinnan och infektion i ena ögat för en tid sedan. Blir då täta kontroller hos ögonläkaren. Senaste besöket i veckan upptäcktes att även andra ögat (det friskaste ögat) hade en begynnande infektion på gång. Så nu behandlas båda ögonen med div droppar och ett återbesök är inplanerat innan jul.
Bekymmer med sår på fot/ben ger mig en oro om att nya rosfeberinfektioner kan bryta ut. Och igår var mitt högra ben svullet, rött och varmt. Besök på vårdcentralen först och sen till akuten. Där vidtog 6 timmars väntan på att en läkare skulle undersöka mig. Det var en orimligt lång väntan, men patienterna på kö var många. Och det var alltså min 5 e rosfeberinfektion i år!!!
 
Fick en stor dos penicillin under 2 v tid. Hoppas det ger med sig och inget annat dyker upp. Såsom hög feber mm.
Har liksom inte tid med o va sjuk denna helgen!! Julmarknad imorgon söndag. Som jag jobbat inför denna julmarknaden in i det sista. En välbesökt julmarknad med jättemånga besökare på ett friluftsområde mitt i stan.
 
I början på veckan var vi på trevligheter. Reumatikerföreningen anordnade den traditionella grötlunchen. Ett 20 tal medlemmar var på plats och njöt av en mugg glögg med pepparkaka samt julgröt med skinksmörgås.
 
Glöggservering från vackert pyntat bord.
 
Julgröt med kanel och en skinkmacka därtill, riktigt mumsigt. En trivsam stund tillsammans.
 
En liten handgjord tomte på mossa stod i ett fönster. Dessa tillverkade vi medlemmar i mängder under många år när vi hade lokaler på Skälby och medverkade på julmarknaden där. Mycket pengar som föreningen drog in på lotterier och försäljning av div hantverk under många år.
 
Sonens flickvän fyllde år under veckan och det firade vi såklart. Blev en liten fikaträff hemma hos mig o sambon. Alltid trevligt och umgås och lite paket blev det åxå till födelsedagsbarnet medan fikan intogs.
 
Jag hade fixat en glutenfri morotskaka pga allergi. Den var himmelskt god. Vi smaskade i oss Rocky Road, chokladkonfekt bitar med Dumle, marschmallows, choklad, nötter mm i.
 
Årets adventsljusstake tändes för första gången. Blandade nötter runt ljusen blev fint. Tomtarna med liten spik på baksidan finns på Rusta. Dekorativa tycker jag!
 
Har under veckan hunnit med att dekorera fler små tändsticksaskar inför julmarknaden. Har nu gjort 96 st totalt till årets försäljningar. Endast ett 20tal återstår!! Även tillverkat lite fler julkort. Är så kreativt med julkortstillverkningen. Hoppas jag säljer dom nu bara.......
 
Ett smakprov på de julkort som nu är färdiga. Tomten är ett gammeldags bokmärke-allt går att använda!!
 
Ikväll blir det och sitta med onda benet högt och vila framför tvn. Mitt hantverk är redan på plats på julmarknaden så vi behöver ej vara där i ottan och plocka iordning. Kl 10-16 finns vi på plats och vi hoppas på mycket folk och att dom är köpglada såklart och vill pynta sina hem med det jag tillverkat. Bra julklappar är det ju med såklart.
 
En skön och trevlig 2a advent önskar jag er alla, kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Fullt upp med julmarknader och andra trevliga fester för dig. Synd bara att du inte mår riktigt bra. Det är en mysig tid framför oss nu.
Önskar dig också en fin adventssöndag.
Kram!

2014-12-06 @ 21:35:57
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Lisa

Hej! Jag brukade ofta ha en bullrig och bråkig mage när jag ätit och hade i många år besvär. Av en ren slump när jag sökte på nätet för magbesvär för 2 år sedan, hittade jag en sida som hjälpte mig att bli fri från detta genom att vara noga med vad jag äter. Mvh Lisa
http://gluten-celiaki.blogspot.com

2015-02-09 @ 12:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0