Utställning av mitt hantverk

 
 
Idag har jag o sambon fixat en utställningsmonter med mitt hantverk på ett äldreboende i Kalmar. Brukar ställa ut där varje år i nov månad. Dom flesta grejerna är julbetonade i glada färger. Viktigt att det ska se fint och inbjudande ut. Jag lägger stor vikt vid det.
 
Personer som besöker boendet, personal och även boenden brukar glädjas åt dom olika sakerna som finns i montrarna under året. En del vill handla och det går utmärkt om man kontaktar personal på träffpunkten/terapin.
 
En översikt över glasmontern med mitt hantverk. Mycket grejer är det!!!
 
På den röda duken lite av årets nyheter.........Sambon varit delaktig med snickeri och måleri av trä produkterna. Jag tillverkat och designat resten. Bra team work!!
 
Vi byggde upp en liten "tomte by" med tomtar och vättar, liten stuga o pynt. Handgjorda tomtar och vättar såklart.
 
Mycket ryms på liten yta!! Dekorerade tändsticksaskar, julkort, tomtar på stubbar och tittskåp av makrillburkar samt olika tavlor med tomtar eller pepparkaksgubbar.
 
Fler julkort och dom populära kylskåpsmagneterna av kakformar....... återbruk gillas!!!
 
Ja nu fick ni se lite bilder från denna utställningen. Under november månad ska jag deltaga i 3 julmarknader. Så det gäller att det finns hantverk hemma åxå. Och visst har vi lite på lager, men jag ska försöka tillverka fler tomtar och vättar och likaså kylskåpsmagneter den närmsta tiden. Igår blev det några pepparkaksgubbar i hobbyleran som blev färdiga. Inte kunde jag tro att jag redan 1 månad efter fallolyckan då axeln slogs ur led, skulle kunna jobba i lera igen så snabbt. Men jag är envis och har ett driv inom mig.
 
Vi komma, vi komma från pepparkakeland...........
Ha en fortsatt skön november vecka. Mörkt är det ute men snart får vi tända alla fina adventsstjärnor och ljusstakar.
Kram fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Carin Andersson

Men vilken trevlig utställning, du har verkligen fått den så fin, oj,oj jag bara njuter! Det måste vara en ögonfägnad för boende, personal och besökare. Hoppas du får sälja bra....
Så mycket du hunnit tillverka och fin hjälp av sambon med träsakerna, jag är speciellt förtjust i de höga vita träljusstakarna, ja ni är duktiga!
Ha en fortsatt fin vecka och ta hand om er!
Kram, Carin

2013-11-05 @ 07:11:10
URL: http://xn--pettercarinslillapysselvr-0fc.se
Postat av: Eva

Så fint det blev. Du är verkligen duktig att placera allt så det kommer till sin rätt. Jag tycker det är lite svårt att få det synligt på "andra våningen". Det är för högt, men det kanske beror på att jag är kort. Hoppas det går bra för dig.
Kram Eva

2013-11-07 @ 14:35:47
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0