Blogg torka

Jag är imponerad av dom som skriver ofta eller t o m varje dag i sina bloggar. Jag gillar att läsa bloggar och kikar nästan dagligen in till flertalet bloggare. Blir lika glad varje gång det finns en uppdatering. Men vad ska man skriva om när man bloggar ofta? Det beror såklart på hur ens liv ser ut.
Är man i karriären, kanske kändis eller gillar mode eller inredning så finns det massor av infalls vinklar att skriva om. Är man en barnfamilj händer det kanske massor av saker man vill dela med sig av.
Men jag då??? En förtidspensionerad kvinna på drygt 50 år!! Visst händer det saker i mitt liv, men inte just nu känns det som.
 
Min kreativa sida är som störst under höstarna varje år. Då sprutar ideérna fram den ena produkten efter den andre. Men sen dalar intresset av att tillverka juliga produkter när nyåret passerat. Har dock dekorerat 50 st små vanliga tändsticksaskar med juliga motiv under de senaste dagarna. Är ett pilljobb, men blir rätt ok till slut.
 
 
Var på Baronen häromdagen och kikade runt i butikerna där. Inne på inredningsbutiken Dimoda hittade jag en fågel som såg lite galet crazy ut. Han måste bara följa med mig hem. Nu står han på hallbyrån och jag blir så glad varje gång jag går förbi och ser han. För det är en HAN i gammal störtkruks hjälm!!!
 
Kolla in svansföringen i spegelbilden :-)
 
Julen städades ut hos oss i lördags på trettondagsafton. Så mycket grejer och ändå är inte allt framplockat som står här i gömmorna. Men jag byter dukar överallt i lägenheten- så nu skulle alla röda julinspirerande dukar bort. Tomtar i mängd, stora som små förpassades ner i lådor. Ljusstakar och fönsterstjärnor likaså. Gardinerna i köket byttes ut mot skira ljusa i grön/rosa toner. Blev så snyggt och fräscht på nåt sätt. Även om jag älskar hela advents tiden med allt juligt omkring oss.
 
Vad passar väl bättre om inte en fika med semlor!! Kanske inte riktigt dags för det än men varför inte- det är ju sååååå gott!!
 
Wienersemlor blev det- smaskigt värre. Testa dom om ni inte gjort det förut.
 
Hade fika besök från Karlstad. Min systerson bor där med sin tjej. Nu har han varit hemma i Kalmar och hälsat på några dagar och ville även besöka sin moster dvs mig. Var kul och ses, blir inte så ofta tyvärr.
 
Efter all julmat och gotter vi ätit, så är det gott med lite annat. Vanlig svensk husmanskost är inte fel. Tycker det är trist med planering av mat varje dag, vad man ska äta osv. Men mat blir det varje dag på bordet på nåt sätt. Ikväll blev det potatis mos med köttbullar och lingon. För min del rejält med isbergssallad därtill. Älskar sallad, knaprar det som godis.
 
Det blev ännu ett blogginlägg från mig, jag som inte hade nåt och skriva om. Men börjar jag skriva så brukar det flyta på sen.
Har fortfarande förkylning kvar i min kropp. Hesa Lotta kraxar fram orden då och då. Hostattacker kommer och går. Men har tack och lov ingen feber. Alltid nåt positivt.
 
Ha en fortsatt skön vecka, trots det gråtrista vädret. Kram fr Lotta
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej Lotta.
Skönt att höra att du mår bättre. Nä inte alltid lätt att veta vad man ska skriva och just nu så har jag haft noll inspiration till att gjuta men mååste börja lite snart igen.
Ha det så gott.
Kram Jennie

Postat av: Evas pyssel

Tack själv för fika och en go´ pratstund. Vilka fina tändsticksaskar du gjort ! Nu är du ute i god tid.
Hoppas du får kläm på skärmaskinen. den är ju jättefin och bara du hittar något som bigar bra så är den komplett.
Har haft en mysig kväll med syjuntetjejerna.Då är det svårt att gå och lägga sig med en massa "prat" kvar i huvudet.
Hoppas solen tittar fram imorgon. Vi behöver ljuset.
Kram Eva

2013-01-09 @ 22:37:19
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: PetterCarin

Du kan minsann skriva om det vardagliga. Vad det såg gott ut med Wienersemlorna!! När vi bodde i Mölndal hade bageriet intill oss sådana och de är "görgoa" och moset o köttbullarna såg mumsigt ut. Här blev det currykycklinggryta med ris och extra grönsaker för mig. Inte så dumt det heller.

Så fina tändsticksaskar, håller med om att det är lite pilligt.

Ha det så gott, hoppas förkylningen ger med sig!
Kram
Carin

2013-01-10 @ 18:15:20
Postat av: Eva

Ingen fara Lotta . Bacillerna kom alldeles säkert från min käre make som hade samma symptom förra veckan. Jag är bättre ikväll.
Kram Eva

2013-01-11 @ 21:13:07
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maidi

Det brukar bli så.. Man tror inte att man har något att skriva men rätt som det är så har man ett helt inlägg..
Dina askar är så jättefina..

Kram Maidi

2013-01-19 @ 13:52:03
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0