Julen 2013

 
Julen 2013 kom precis som den lovat!!! Och som en del stressar för dessa korta juldagarna. Julen ska vara lugn o mysig med släkt och familj om det är genomförbart. Trots det sitter många ensamma under julen av olika orsaker. Det gör ont i hjärtat att inse att det är så. Julen är gemenskapens högtid nr 1.
 
Jag o mamma inledde julfirandet med en julkonsert i Kalmarsalen 2 dagar före julafton. Lokala artister men ändå finstämda fina julsånger och en bra scenografi som gav julkänsla o samtidigt ett lugn inombords.
 
Samma dag firande vi att sonen min fyllt 28 år. Dom kom ner från Stockholm han och tjejen för att fira födelsedag, jul o nyår i trakterna. Blev lite fika tillsammans med sonens pappa, sonens mormor och jag o sambo. Pengar o presentkort på MM Sports blev det i present.
 
Fina goa sonen, nöjd med vårt lilla firande för honom.
 
Julafton var vi hos min syster med familj. 10 personer tillsammans. Trots lite trängsel runt köksbordet gick det bra. Alla var mätta o glada av all den goda julmaten. Mycket mat blev över - samma visa varje år. Äta rester i flera dagar!!! Flera av oss bänkade oss vid tvn när Kalle Anka började- en tradition som måste följas såklart.
 
Bordet dukat i köket, hemmets hjärta!! Rött är julens färg det syns tydligt.
Kalle Ankas jul på tv medan alla klapparna väntar under granen. Undrar om tomten kommer????
 
Jodå visst kom tomten. Moa 7 år fick flest julkappar, så hon var nöjd minsann.
 
Jag fick med julklappar!! Trots att vi inga ska ge. Jo sonen o hans tjej får klappar. Så av dom fick jag biljett till sommarens teater på Krusenstiernska med Robert Gustavsson mfl. plus en ljudbok . Cd -spelare samt en väckarklocka som sambon köpt, samt ett hjärtljus av Moa o Jessica. Så glad o nöjd med detta. Jag som inte ens varit snäll.......
 
På juldagen hade vi besök av min bror med familj. Det var trevligt. Är ett tag sen vi sågs senast. Blir så när vi bor ett tiotal mil från varandra.
Annandagen kom sonens svärföräldrar plus son med tjej på liten snabb fika. Var lika trevligt och träffa dom alla.
 
En liten sväng ut o shoppa på Rean blev det åxå. Tänkte kolla om Rea fynd på Rusta bla. Brukar köpa på mig brevkort, julkort, julmagneter o julklappspapper till halva priset. Gäller och va förutseende o ha på lager.
Var redan ganska utplockat på grejer men lite fick vi tag på. Ett nytt ljusnät till vår uteplats bl a.
 
Satt mig vid datorn och klickade hem lite grejer från Panduro. Massa olika hobbymaterial till halva priset. Mest blev det olika papper i olika mönster att göra julkort av. Lite stickers och glitterlim att dekorera med. Gäller o passa på när priset är sänkt. Såna saker kostar en slant annars.
Har en förhoppning om att fortsätta hantverka i liten skala i jan-mars. Göra en del tomtar och vättar i lera o lägga på lager. Dekorera små tändsticksaskar så dom är klara till nästa höst o vinter.
 
Nya året väntar bakom knuten. 2014 - ett helt orört år. Väljer att stoppa in massa positiva händelser och tankar i kommande året.
Gott Nytt År kära bloggläsare, kram fr Lotta
 

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Ett mysigt och trevligt julfirande hos er. Sandmannen har jag läst, älskar Keplers böcker.
Önskar dig också ett Gott Nytt År!

2013-12-29 @ 14:31:50
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Carin Andersson

Så trevligt ni haft det i jul, så som det ska vara! Lugnt här med och alldeles lagom med mat.

Sån tur du haft som fyndat så mycket, då har du ett lager att ta av.....

Gott slut och Gott nytt år till er båda! Kram, Carin

2013-12-30 @ 06:47:05
URL: http://xn--pettercarinslillapysselvr-0fc.se
Postat av: Evas pyssel

Vilka fina julklappar du fick, så visst har du varit snäll. Och trevligt med allt umgänge med familjen.
Jag har faktiskt undvikit rean , men jag ska nog ta en tur nu efter helgen. Jag fick nämligen några presentkort av tomten. Panduro ska nog få besök av mig. Kanske tar tåget till Växjö. Har presentkort där också som jag vunnit tidigare.
Ja så är julen över och ett nytt år har börjat.
Hoppas att det blir ett år med många plus.
Kram från Eva

2014-01-02 @ 19:23:18
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0