Inlagd på sjukhuset

Jo minsann, jag blev inlagd på sjukhuset den 14 aug. Vaknade den morgonen med frossa, kräkningar, feber och en ihärdig hosta. Hade även väs och pip i bröstet. Sökte till vårdcentralen o läkaren lyssnade på lungorna o sa sig höra missljud. Togs några prover med. Resultatet blev inte penicillin som jag trott utan remiss till lung röntgen och sen ner till akuten.
Röntgen gick snabbt - nu var det säkert en lång väntan på akuten som väntade oss. Men blev snabbt omhändertagna och in på ett rum. Två sköterskor drog igång en jädra cirkus med provtagningar här o där, mätningar och jag vet inte vad. Var dåligt syresatt så fick syrgas.
 
Ny väntan på läkaren. En utländsk läkare kom som jag har svårt att förstå. Hon förklarade att man sett fläckar på båda mina lungor o man måste utreda vad detta kom ifrån. Inläggning alltså. Fasen inte alls vad jag tänkt eller var beredd på. Tankarna snurrade runt i skallen. Fläckar på lungorna-cancer??? Hua hjälp vad jobbigt!!!
 
Kom upp till vårdavd 19 på Länssjukhuset. Fanns inga lediga rum så natten fick tillbringas i typ ett materialrum där personal kom o gick mest hela tiden. Har tagits så mycket prover på mig. Gjorts svalg undersökningar, Mätt syresättningen i blodet flera gånger om dagen. Kollat blodsockret varje dag. Gjort en CT rtg och ska göra en sån rtg kommande vecka.
Man har sett vissa förbättringar på vanlig lung röntgen. CT rtg ska visa mer. Men vad jag lider av - det vet man inte.
 
Eftersom jag hostar mycket fortfarande både dag o natt och att syresättningen i blodet varit lågt blir jag fort trött och orkar ej mycket. Vilar mycket, men det gjorde jag innan åxå.
 
Nu varit hemma på permission under helgen. Jätteskönt. Få sova i sin egen säng. Sitta i favvo fåtöljen och sitta vid köksbordet o skriva detta bl a. Men orken tryter- hade trott jag skulle orkat med mer.
 
Så här sött och mjukt sover jag i min egen säng. Bedårande ängel fr Kläckeberga Lantcafé
Visst ska man njuta en smula....... när man som jag är hemma under helgen!! Alla unnar jag njutning av livets goda. På Kläckeberga lantcafé några km ut på landet från där jag bor, kan man shoppa loss bland roliga inrednings detaljer och givetvis fika gott.
Vårt fika för dagen blev Jordgubbs cheesecake med en klick grädde. Mumsigt gott!!!
Framåt kvällen ska jag tillbaka till sjukhuset för vidare undersökningar. Om nåt svar finns på vad jag drabbats av. Läkarna står maktlösa. Uteslutits cancer i lungorna tack o lov. Var på gyn undersökning- min vanliga var 6e månad kontroll efter min cancer. Allt ser helt ok ut vilket är en lättnad.
Min reuma läkare har tagit bort en av mina reumatiker mediciner. Den kan tydligen ge lungpåverkan. Så nu har lederna börjat jävlas lite med stelhet och mer värk.
Återstår och se vad som händer mer på lungmedicin kommande vecka. Hoppas bli utskriven snart, vill helst va hemma med gubben och katten ju!!!
 
Goa kramen till er alla, kram fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Carin Andersson

Så tråkigt att läsa att du är dålig och måste ligga på sjukhus, det är verkligen berg och dalbana för dig....håller tummarna att läkarna kommer på vad det är för fel. Kanske den borttagna medicinen orsakar detta.
Tänker på dig och kram på er bägge, Carin

2013-08-25 @ 17:00:49
URL: http://xn--pettercarinslillapysselvr-0fc.se
Postat av: Inga

Önskar dig allt gott och att läkarna kommer på vad som är fel
Kram till er båda
//Inga

2013-08-25 @ 17:35:42
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Eva

Oj oj oj Lotta vad du får vara med om. Skönt i alla fall med de där uteslutningarna. Det kanske är lättlöst när de väl hittat orsaken.Tänker i alla fall på dig och hoppas att du snart är hemma igen.
Kram Eva

2013-08-28 @ 16:22:58
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0