Dansband all the way........

Jag gillar dansband och deras musik mycket. Har alltid lyssnat på dansmusik känns det som. Det spelades hemma under min uppväxt: Trio med Bumba och Sven-Ingvars var poppis hos mina föräldrar. Sen kom Cool Candys, Streaplers, Flamingo m fl.
 
I mina unga år dansade jag mycket, 3 kvällar i veckan när jag var 16-20 år. Så skoj man hade. Var självlärd i dans och gillade bugg och foxtrot lika mycket. Var genom dansen jag träffade min sons pappa 1980/1981.
 
Med mer och ,mer värk i mina leder har jag tvingats till att lägga ner dansandet. Men lyssna kan man ju alltid göra, stampa takten och tralla med i låtarna.
 
I sommar har det blivit en del dansmusik live: Kolla här........
 
På Borgholms torg i onsd 7 aug spelade Dolbyz orkester förstärkt med Lasse Sigrfridsson (tidigare med i Lasse Stefanz)
Scotts spelade i Borgholm den 31 juli. Vilket ös, vilket gung- kanonbra!!
 
Ännu en kanonkväll på Borgholms torg; Barbados här förstärkta med showbandet Tre Drag!! Jätteskön kväll med mycket goa låtar.
 
På Larmtorget i Kalmar är det gratis underhållning 2 kvällar i veckan hela sommaren. Lars Kristerz återkommer varje år och röjer runt, spelar och sjunger så det står härliga till. Detta var åxå en kul kväll såklart.
Just nu pågår den årliga Stadsfesten här i stan. Igår kväll anlände Lasse Stefanz till vårt populära torg där pubarna och restaurangerna omgärdar hela torget. Så mycket folk här var, gamla och unga blandat. Även om medelåldern nog var lite hög. En dansbana fanns kvällen till ära och många passade på och bugga loss eller ta en tryckare med nån go dansör!!!
Lasse Stefanz drog den ena hiten efter den andra. Välkända låtar som jag mer än gärna trallar och sjunger med i för full hals. Inte lätt och se så mycket på detta fullpackade torg men höra låtarna kunde man alltid göra.
 
Som ni förstår är dansmusik nåt som fyller mitt hjärta. Många föraktar denna musikformen men det får stå för dom. Smaken är olika och tur är väl det.
 
En go kram till er läsare från "Lotta i dansens virvlar"

Kommentarer
Postat av: Carin Andersson

Medryckande musik, håller med om det!
Ha en fortsatt fin augusti!
Kram
Carin

2013-08-10 @ 19:22:09
URL: http://xn--pettercarinslillapysselvr-0fc.se
Postat av: Jess

Dansbands musik är en fröjd för örat med många fina texter

2013-08-11 @ 20:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0