Skåne bilder......... del 2

Våra dagar i Skåne var fyllda av intryck. Vädret var helt okey- lördagen bjöd på soligt varmt väder och det gladde oss. Resan längs kustvägen mot Ystad och Malmö var helt underbar med solens strålar glittrande i havet och vårt humör var på topp efter en skön natts sömn på Bed o Breakfast i Hoby.
Nedan följer några bilder från vår Skåne tripp:
 

Hamnen i Kåseberga- så otroligt vackert där. Jag fick nypa mig i armen för att känna att det var på riktigt och inte i en dröm!!
 

Stranden i Ystad - ville inte gå ner till den vita sanden då hade jag haft den i strumpor o skor hela dagen :-))
 

Fina gamla hus i Ystad
 

I Abbekås finns det en Kalmarväg!!! Vägen ledde ner till hamnen. Kul tyckte vi!!
 

I Malmö bodde vi på Scandic Segevång - lite små rum tyckte vi men frukosten var god!!
 

På vägen hem från Malmö stannade vi till vid Galtsjön för en lunch. Är så fint här vid sjön - rogivande!
 

Till sist ett kort på mig och goingen. Tagen vid Borrby Strand i kvällsljuset. Himmel och hav blir till ett och det var så vackert och stilla denna kvällen. Vi fyllde våra lungor med den friska havsluften och tankades med ny energi.
 
Ha de så himla bra alla goa bloggläsare. Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Skåne är fantastiskt. Det är så mycket vackert att titta på . Vi bodde i Kåseberga (Ales smedja)för något år sedan och gjorde utflykter därifrån.Såg ni alla pennorna på Scandic ? Jag har också en pennsamling ,fast inte i den storleken som de har där.den är imponerande.
Kram Eva

2012-09-10 @ 20:58:19
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0