Låt mig få tända ett ljus........

I helgen var det ju Allhelgona helg och ljuständning på kyrkogårdar och minneslundar. Pga ett ihärdigt regnande i lördags så tände vi ljus på minneslunden på söndagen istället. Man blir alltid lika imponerad av mängden ljus och vackra blommor på minneslunden på Norra Kyrkogården i Kalmar. En vacker stillsam plats som ger ro i själen.
 
 
Fika tarmen skrek högt så vad passar bäst då om inte en tur över till Gårdby Café och Lanthandel. Jag hade kollat in andra bloggar och visste att lite jul inspirerade saker fanns att kika på o handla. Det blev många ooohhh och aaaahhh så fiiiint- vill ha - som kom från min strupe!!
 
Superfint porslin och 3 vånings faten i lite rostigt utseende var såååå fina. Allt är så snyggt uppställt och lockar till inköp.
 
Som alltid finns massa gottigheter att välja på när fika tarmen skriker. Vi valde macka med pannbiff och rödbets sallad. Nåt sött lockade ju så vi delade på en Morotskaka med grädde o hallon som extra gott tillbehör.
 
Idag var det dags och fixa till Hantverks utställning 2 för min del. Denna gången på Oxhagshemmet som är ett äldreboende/servicehus i Kalmar. En glasmonter med plats för 2 olika slags hantverk står lämligt placerad i entrén. Där kan man handla med hjälp av personal på Träffpunkten där. Min sambo var mig behjälplig med att få mitt hantverk på plats. Jag är petig med hur det ska se ut. Ska vara tilltalande och fint.
 
En liten del av utställningen. Mina lösa tomtar o vättar i "snö landskapet" plus några julkort och annat.
 
Kylskåpsmagneterna av mandelmusselformar, julkort, Buddanötter med tomtar i, några stora tändsticks askar med tomtar på- ja mycket grejer är det på liten yta!!!
 
En av årets nyheter är den röda spegelramen som jag dekorerat med gråa vättar och lite annat pynt. Julkort och små tändsticks askar är alltid poppis och säljer bra. På vänsterkanten syns ett tittskåp av en återvunnen makrill burk med liten tomte i.
 
Ha nu en härlig vecka kära blogg läsare, på återhörande.
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Så fint det blev i din utställning. verkligen en fröjd för ögat. Men så är det genomtänkt också. Till Gårdby café kan man längta, både för fikat och för allt mysigt att titta på och kanske handla. Sååå bra det är med minneslundar. Alltid underbart vackert !! Trevligt att träffas idag . Ses snart igen. Kram Eva

2012-11-05 @ 21:22:51
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: PetterCarin

Så mycket fint du visar upp och fint arrangerat också. Verkligen julstämning!

Vilket fint café, farligt att gå in där.....

Ha de gott, ta hand om er!
Kram
Carin

2012-11-05 @ 23:33:59
Postat av: Jennie

Hej Lotta.
Fin sida och vilka fina saker du gör. Kommer att följa dig och dina fina skapelser. Du undrade över lite julmarknader runt Vetlanda. Det är ju många mindre marknader som ligger ca milen utanför Vetlanda. Bla Nye, Myresjö, Ekenässjön och även en i fruktlunden i Vetlanda. De runt omkring är väldigt små. Första advent är det visserligen på torget i Vetlanda. Kanske kan du ringa till turistbyrån och få tag på lite telefonnummer osv. Tänkte oxå jag skulle stå på ett par mindre, kanske vi ses. Vill du veta något mer så hör bara av dig igen. Mvh Jennie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0