Julmarknadsdags igen

Då vart det dags för den årliga julmarknaden i Kåremo Bygdegård. Detta är 3e året jag deltar där. Brukar komma mycket folk under några få timmar. Folk verkar gå man ur huse......... Alltid lika kul med köptrogna kunder.
Vi var som vanligt på plats ganska tidigt. Det tar tid att plocka upp allt smått plock som jag har gjort. Men jag blev nöjd med mitt bord.
 
Som vanligt mycket grejer- inte många tomma cm på duken.
 
Eva o Lena med sina olika scrapp alster stod bredvid. Många ville köpa deras fina välgjorda saker.
 
Gunilla sålde sina grå tomtar eller vättar i olika storlekar o alla har namn!!
 
Emma visade o sålda sina målade tegelpannor, adventslådor och betong saker.
 
Utomhus i det stora party tältet stod några utställare, här såldes bl a dörrkransar o julbockar, fina sjalar och annat stickat o virkat som Zaga tillverkat.
 
Fika, glögg och varmkorv fanns att köpa liksom lotter där vi utställare skänkt en del vinster. Sångkör från Högalids folkhögskola underhöll med julsånger vid 2 tillfällen. En populär Tomte promenad i den mörka skogen gillade barnen.
Min försäljning idag gick kanonbra, jag är mer än nöjd. Nästa julmarknad är redan på tisdag. Sen helgen 2a advent är det julmarknad i Bjursnäs där jag deltar.
 
Nu dags att ladda om och packa om hantverket och fylla på förrådet.
Kramar fr Tomtemor Lotta

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Du har sålt på många julmarknader i år. Jättefina saker har du på ditt bord, och jag kan tänka mig att det är stor trängsel av folk hos dig också.
Kram!

2012-11-26 @ 07:05:03
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Maidi

Hej.. Eva tipsade om din sida och jag ångrar inte att jag kikade in.. Jösses så mycket fint du gör. Sicken inspirationskälla du är..

Maidi

2012-11-26 @ 13:41:44
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com
Postat av: Jennie Bertilsson

Så mysigt med julmarknader, kul när folk kommer, hoppas de handlade mycket av dig:)

Postat av: PetterCarin

Vilken trevlig julmarknad, tack vare dina foton känns det som man varit där. Och så mycket fint där fanns! Så roligt att det gick bra, inte konstigt så mycket fint du gör....
Ha det så gott, lycka till med marknaden idag!
Kram
Carin

2012-11-27 @ 05:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0