Musik i sommarkväll o lite annat

Musik gör en allt som oftast glad i sinnet. Musik kan även vara till tröst. Utan musik skulle jag nog inte vilja vara. En kväll härom veckan var sambon och jag på en musik konsert i Karlslunda kyrka i Påryd. Kyrkorummet är en mycket fin konsert lokal med bra ljud. Denna kväll skulle vi lyssna för oss obekanta musiker o sångare. Det var utlovat "Visor och andliga sånger". Tony Sandberg, sångare o musiker från Mörbylånga tillsammans med sitt band gav oss en underbar stund med välkända sånger.
 
 
Vi sjöng glatt med i Pärleporten, Han är min sång och min glädje, Ovan där osv. Underhållande en fin sommarkväll i juni.
 
Idag 1 juli styrde vi kosan till Krusenstiernska gården. Vi ville kolla in hur det ser ut nu när Robert Gustavsson o gänget dragit in där med sin teater. Stor scen och ett hav av vita plaststolar och en läktare mötte oss. Här under träden intog vi en fika bestående av saft och bullar. Svenskt så det förslår- med rutig duk och allt.
 
 
 
 
Scenografin är vackert uppbyggd. Ska bli kul och se denna föreställningen den 14 juli då vi har biljetter köpta. Hoppas bara på fint väder, det är ju trots allt utomhus teater. Men får gardera med regn kläder i så fall.
Helt otroligt med denna vackra oas mitt i stan. All grönska runt omkring, vi är bortskämda vi som bor i denna staden!!!
 
Det vackra lusthuset ligger fint inbäddat mellan träden och alla gammeldags vitmålade trädgårds möbler inbjuder till en mysig fikastund. Allt fika bröd är hembakat och smakar otroligt gott kan jag intyga.
 
Dagen avslutades nere vid Svinö och brofästet. Ville visa sambon denna plats som dessutom är en badplats. Finns även ett hund bad här. Fin utsikt över Ölandsbron o Kalmarsund är det härifrån. Utifrån ett något udda perspektiv kanske.......
 
 
Ha en fortsatt skön sommar alla goa läsare, soliga kramar fr Lotta
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0