Mina favorit saker!

Det är mycke prylar man omger sig med i sitt hem. Jag gillar prylar!! Köper och har fått
mycke prylar genom årens lopp. Jag har svårt och rensa bort o slänga saker, men allt
kan man ju inte spara. Har märkt hur mycket grejer jag har i mitt hem (och då räknar jag
inte med förråden). Senaste tiden har jag rensat och rensat o rensat lite till. Skåp, lådor och
garderober är alla genomgångna. Mycke krut har jag lagt på och rensa papper ur pärmar, rensa
bort tidskrifter och böcker. Liksom gått igenom kläder, gardiner, dukar mm.

Varför allt detta jobb? För det första är det faktiskt skönt och få undan sånt som legat och bara
tagit plats och sen flyttar snart min karl till mig och alla hans saker ska få plats såklart!!!

Jag har en del favorit saker i mitt hem. Roliga finurliga annolunda men kära saker. Gillar dom skarpt;



Min galna gröna katt!!! Alldeles bedårande och crazy.




Väggljusstake av en ådrad träbit, del av vattenkran o ljuskopp!! Köpte
denna på julmarknaden i Skäftekärr, Öland för många år sen. Ovanlig-
därför jag gillar den.





Lycka - ja det vill alla ha. Taggtrådshjärtat i betongfoten är egen tillverkning.
Skapelsen är döpt till "LOVE HURTS". Vita hustomten vakar över mig under
hela året- en gåva fr sonen o hans tjej.





Älskar dessa skyltar, som välkomnar mina besökare i hallen.




"Hur många grodor ska jag behöva kyssa innan jag hittar min prins!!!!"
Älskar betong saker och älskar grodor, har en del olika. Dessa betong
saker är köpta men jag har gjutit en del betong saker själv. Kul!!



Till sist kommer en bild på Holger! Min husvätte som står i köket och alltid ser
vad jag gör. Köpte honom på Öland för några år sen.




Ha de så gutt alla kära blogg läsare, kramar fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Carina

Så fina saker du har :-) kram

2012-01-24 @ 15:46:31
Postat av: Eva

Men Lotta vilka roliga saker !! Ljusstaken med kranen blev min favorit. Undrar vem som gjort den ?? Även om man rensar ska man vara rädd om det där speciella, precis som du är. Det är ju det som gör ett hem personligt. Undrar vad gubben din har med sig för speciella saker att pynta med ?

Ha det gott !!Kram Eva

2012-01-24 @ 17:13:37
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0