Mirakel

I dessa dagarna snackas och skrivs det spaltmeter om Ranelids låt "Mirakel". Man kan ha mycke åsikter
om både den mannen o den låten och jag säger kort o gott FIASKO!!!

Jag tänker mer på dom "Mirakel" jag varit med om i mitt liv. Det kan vara en hel hög med mirakel eller
vad man ska kalla det. Livsavgörande händelse eller nåt positivt som förändrat mitt liv.

När jag 1985 blev gravid - var det ett stort mirakel. Vi hade försökt bli med barn under flera år men inget
hände. En utredning hos en gyn läkare startade så smått och mitt under en flytt så blev jag gravid!!! Kanske för
att jag glömde bort allt vad feber kurvor var och bara ägnade mig åt flytten o planering av den nya bostaden.

Lyckan var stor när vår efterlängtade son såg dagens ljus i dec 1985. Han var och är fortfarande vårt stora
goa mirakel. Tack älskade son för att du finns, du har berikat mitt liv oerhört och säkert gett mig ett och
annat grått hårstrå emellanåt.



Min goe son Tobias

I sept 2010 fick jag min cancerdiagnos- Äggstockscancer. Jag opererades och fick därefter 6 st
cellgiftsbehandlingar. Detta var den tuffaste tiden jag någonsin haft i mitt liv. Ingen kan förbereda
sig på hur det är att få cancer och genomgå den tuffa behandlingen. Oron och ångesten över hur man
ska klara av denna skit-sjukdom cancer är alltid närvarande. Tiden med cellgifterna däckade mig rejält.
Tröttheten var enorm, värken i benen, förändrade smaken i munnen- mycke smakade jättekonstigt.
Sömnlösheten och alla vaken nätterna var hemska. Jag var nästan inomhus i 5 mån pga den stränga
vintern och att min ork var noll nästan.

Men jag reste mig från denna tuffa pärs åxå. Det tog tid att återvinna kroppens energi igen. Oron finns
kvar om jag ska klara mig från återfall, men går på kontroller regelbundet.
Jag trodde aldrig jag skulle fixa denna tuffa tid- men jag har en stark inre styrka och har rest mig upp
och kommit tillbaka efter andra tuffa fysiska o psykiska händelser i mitt liv förut.

Jag är så tacksam att jag klarade mig genom den tiden. Det är ett stort MIRAKEL att jag fixade det.

Om 4 veckor ska jag bli sambo igen. Det är 9 år sedan jag och exmaken separerade. Nu ska det äntligen
bli lite manlig fägring i huset igen :-)
Att jag träffade min going Bosse är åxå ett MIRAKEL!!! Jag hade under en längre tid varit aktiv på flera dejt
sidor på internet. Jag är social och pratglad av mig, så knöt gärna kontakter med olika människor på nätet.
Nya vänner kan man inte få för många av tycker jag. Fick en del chattvänner och några träffade jag IRL, men
inget tycke uppstod direkt.
En dag föll mina ögon på en kontaktannons på en kille i Malmö. Trevlig beskrivning på en jämngammal kille tyckte jag och skrev några rader till honom. Ja och så blev det................ Nu kommer han snart med sitt
flyttlass till mig. Och det ska bli så fantastiskt kul och få dela livet med Bosse- han är ett MIRAKEL som kom
in i mitt liv när jag mest av allt behövde det.



Visst är vi gulliga ihop?

Många mirakel vi är med om- detta var några av mina!

Ha de gott alla nära o kära, va rädda om varandra.
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja visst har du upplevt flera mirakel. Jag kan nog säga detsamma. Barnen, älsklingen mannen och min nya höftled som gav mig ett nytt rörligt liv. Igår fick vi ett litet mirakelbesked, nämligen att tumören på Ajax´ ögonlock var en inflammerad hårsäck med en varböld inuti. Där lyckades de skrämma oss vid förra besöket. Ha det gott min vän !! Kram Eva

2012-02-25 @ 17:42:22
URL: http://evaspysselsida.telia.com
Postat av: Eva

Ja visst har du upplevt flera mirakel. Jag kan nog säga detsamma. Barnen, älsklingen mannen och min nya höftled som gav mig ett nytt rörligt liv. Igår fick vi ett litet mirakelbesked, nämligen att tumören på Ajax´ ögonlock var en inflammerad hårsäck med en varböld inuti. Där lyckades de skrämma oss vid förra besöket. Ha det gott min vän !! Kram Eva

2012-02-25 @ 17:42:59
URL: http://evaspysselsida.telia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0