Julpyntad lägenhet och grötlunch

Jag gillar att pynta lägenheten inför 1a advent. Tar fram det mesta jag har i mina jullådor, även tomtarna kommer fram redan till advent. Tycker jultiden är så kort så varför inte njuta hela adventstiden av allt vackert man har. Nu har jag ganska mycket julpynt, men på 3 rum o kök kan man inte ha allt framme. Dessutom har min sambo lite jul saker åxå. Så fram med ljusstakar - som givetvis gått sönder under förvaringen i lådorna. En var helt kass trots lampbyte, den andre lös efter lampbyte. Gillar dom moderna stjärnorna på fot i fönstren så det får det bli i vardagsrummet.
 
Vårt vardagsrums fönster
 
Sideboarden blev pyntad såklart, lilla hunden fick röd rosett runt halsen.
 
Köket är pyntat med julgardiner i rött o svart. Nyinköpt ljusstake i fönstret och div tomtar och egenpyntad ljusgrupp pryder vårt bord.
 
Årets adventsljusstake á la Lotta, träbricka med röda ljus o massa små julpaket runt om!!! Liten pärlgirlang runt träbrickan glittrar o glimmar lite extra.
 
Häromdagen var vi på grötlunch i Reumatikerföreningens regi. Alltid mycket trevligt och vi var runt 15 personer denna gång. Borden var trivsamt smyckade i julens färger. För en liten peng fick vi risgrynsgröt, skink smörgåsar, kaffe och mjuk pepparkaka. Mycket gott var det.
 
Mums va gott med julgröt och skink macka - gärna med whiskey senap på!!
 
Här fikas det kaffe och mjuk pepparkaka.
 
Här hemma har det packats om bland allt hantverk. Julmarknad igen till helgen. Då 2 dagar, lördag och söndag
i Bjursnäs Bygdegård, ca 2.5 mil söder om Kalmar. Kl 12-17 är vi på plats och visar o säljer massa hantverk av skilda slag. Alla hälsas varmt VÄLKOMNA!!  Entre 40 kr men då får man kaffe/te, lussekatt, pepparkaka på entre biljetten.
 
Juliga kramar fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Jennie Bertilsson

så fint du gjort det hos dig. Ha en bra dag.

Postat av: Eva

Så mysigt och adventspyntat ni har hemma hos er. Vad roligt med de små paketen runt ljusen. Du är påhittig. Nä jag ska inte stå på någon mer julmarknad men mina tändsticksaskar ska vara med i Borgholms slott. Det är Camilla ( Växthuset ) Och äldste sonen min som ska sälja betongsaker. De tyckte att mina askar passade bra till deras saker.Det blev ingen Kalmartur den här veckan. Fy 17 vad snö och halkigt det blev. Vi får se hur det blir nästa vecka. Hör av mig. Lycka till i Bj.
Kram Eva

2012-12-06 @ 15:30:26
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maidi

Jösses vad julfint du har redan. Jag är lite sån att jag plockar fram allt eftersom men nu är nog jag också klar snart.. Vintervitt är det utanför fönstren också och det är jag glad över..

Kram Maidi

2012-12-08 @ 18:08:26
URL: http://www.svartairisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0