Målning och musik i mängd!!!

Dagarna liksom bara flyter på, snart halva augusti. Vart tog sommaren vägen? Hösten närmar sig och ännu har inte min kreativa skapa ådra väckts till liv. Hoppas jag kommer igång snart. Har min första utställning i oktober- då jag ska visa mitt hantverk.
 
Men än håller vi fast lite i sommaren och dom dagar som är lite okey att vistas ute. Annars har vi vår kära inglasade balkong. Sambon tog fram spackel och färg och snyggade till väggar o tak en hel del. Fanns gamla skruvhål och annat som spacklades igen och lite vit färg på det så blev det så fint.
 
Annars har vi ju haft Stadsfest här i stan med mycket blandad musik. Vi var inne i stan vid 2 tillfällen och det blev dansbands hålligång, lite klassiskt, skånsk blues och ett jädra rock n roll hålligång!!!
 
Scotts spelade upp till svängig dans i ett medryckande tempo. Att sen avsluta kvällen med lite klassiska tongångar av 3 män - Eclipse - i den mörka augusti natten i vår fina Stadspark i skenet av marschaller längs med strand linjen och ett upplyst slott i bakgrunden - det var skit häftigt och vackert.
 
Fredagskvällen blev det Nisse Hellberg och Brolle som underhöll oss från ett kylslaget Stortorg. Vi var rejält påklädda men huttrade ändå.Fick stampa takten och applådera mycket för och hålla ångan uppe.
 
 
Vår vackra Domkyrka i kvällsbelysning, mycket folk på plats och lyssnade.
 
Bilderna i detta inlägg kom lite huller om buller- ni får ursäkta mig. Vet ej varför.
 
Ha de gott alla goingar, kram Lotta
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Full rulle hos er ser jag . Vi missade ju stadsfesten då vi var på resan. Men jag brukar tycka det är kul att lyssna på all musik då. Sista semesterveckan här. Imorgon startar bockjakten för gubben och nästa vecka är hans semester slut. Ja, jag har ju semester alltid.Ska ta mig i kragen och svänga in till dig någon dag framöver. Men jag ringer först.
Ha det gott !! Kram Eva

2012-08-15 @ 21:45:51
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0