Födelsedag

Förra veckan fyllde min käre sambo hela 52 år!!! Lika gammal eller ung som jag är - fast jag är 2 månader o 2 dagar äldre än han........

För första gången skulle Bosse inte kunna ha sina nära familje medlemmar hos sig under sin födelsedag. Systrarna o deras familjer bor alla i Malmö. Likaså övriga släktingar, kusiner etc. Men Bosse har ju lärt känna en del från min stora tjocka släkt- och vi är många många!!!

Några släktingar och min mamma kom på lite födelsedags fika, likaså några gemensamma vänner till oss båda. Det blev en trevlig dag och kväll med kakor o tårta i stora lass. Och Spettekaka - får inte glömma den goda äkta skånska spettekakan som vi köpte på vår Malmö resa för några veckor sedan.



Jag har en karl som är överförtjust i choklad. Jo jag gillar choklad jag med såklart. Riktiga gottegrisar är nog vad vi är. Dock ej så bra för mig som har diabetes. Nu fick han choklad så det räckte o blev över. 10 st chokladkakor á 200 g samt en choklad kartong!! Det räcker väl ett tag i alla fall.



Så här glad är min goe choklad gubbe!!!



Tårtan med citronmousse fyllning var mycket mycket god- blev inte en smula kvar.



Här är det födelsedags fika med flera goa gäster på plats. Min kära goa faster 84 år ung blev förtjust i min karl. Var så mysigt och ha henne hos oss.

Bosse var mer än nöjd med sin dag. Av mig fick han inbjudan att tillsammans med mig avnjuta en 3 rätters middag på restaurang Larmgatan 10 i Kalmar. Denna middag avnjöt vi i fredags kväll. Kanongod mat och bra service. Mätta o glada var vi efter en trevlig kväll på en av mina favoritställen.

Ha de gott alla goa läsare, kram Lotta
















Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis till Bosse i efterskott. Vilken trevlig födelsedag och så mycket gott han fick. Tänk att ni fyller år så nära varandra..

Ha det fortsatt gott !!! Kram Eva

2012-04-25 @ 22:24:44
URL: http://evaspysselsida.telia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0