Ont det gör ont......

Jag är van att ha värk nånstans i kroppen varje dag sen jag var 16-17 år. Men ändå är det svårt att stå ut med
denna värk. Jag har haft kraftig värk i mitt ena långfinger några dagar. Kan tyckas banalt, men denna värk har
verkligen däckat mig. Trots kraftig medicinering har jag haft jätteont.

Som tur var fick jag en tid idag på reumatolog mott. Det konstanterades att jag har en infektion i handen. Fick penicillin i 10 dagar. Jag som trodde jag skulle få en kortison spruta i långfingret. Men bara det blir bra så...........

Dagar läggs till dagar och snart är september slut. Om drygt 1½ vecka är det Skördefest på Öland. I år ska jag inte ställa ut och sälja mitt hantverk. Känns konstigt men gör ju att jag kan åka runt och se mig omkring runt på ön.
Min going kommer till mig under skördefest helgen, så vi kommer åka runt tillsammans och uppleva all den fina höst stämningen som ön erbjuder.





Mina alster med Skördefest tema, Skördefest vättar och pumpor.





Mysig höst stämning på Strandnära vandrarhem




Känner för att tillverka vättar och tomtar i fimolera. Men det funkar ju inte nu
när min ena hand värker. Typiskt!!!!! Men den tiden kommer väl när jag kan ta
tag i tillverkningen igen.
Är så tacksam över att jag trots mina förvärkta händer kan hålla igång med att tillverka
olika saker och låta kreativiteten flöda.
Mina tomtar, vättar, svampbarn och små flugsvampar är grunden i min tillverkning.



Lyckovättar kan vi behöva allesammans - dom bringar tur och lycka!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0