Tiden går och mycket är på G!!!

Tänk vad tiden går!! Fortare o fortare för varje år tycker jag. Beror det på åldern?

Den 11 okt var det precis 1 år sedan jag opererades för äggstockscancer. Jag minns
den dagen väl. Orolig som bara den vad dom skulle hitta inuti i mig. Skulle jag klara
av sövninngen o vakna efteråt? Hur skulle jag må? Hur tuff skulle den efterföljande
cellgifts behandlingen bli? med mera............

Nu med facit i hand gick allt bra men det var verkligen en skit jobbig tid med mycket
gråt o dåligt mående. Att man kan bli så nergången av en behandling!! Men det är
klart, hela kroppen slås ju ut av cellgifterna. Dom ger sig inte bara på dom sjuka
cellerna utan även det friska i mig tog ju stryk av behandlingen.

Sakta men säkert blev jag piggare under senare delen av våren och under sommaren.
Orkade lite mer vecka för vecka. Tröttheten finns kvar men kan bero på min Sjögrens
sjukdom såklart.



Jag träffade min going under våren och det har säkert påverkat att jag
mår bättre. Fotot fr juli 2011-jag hade inte mycket hår då!!!


Nu är hösten här o allt som oftast har jag mycket på G. Har hållit på och hantverka
i många många år. Älskar o tillverka små figurer i lera, gärna tomtar o vättar. Men
även en o annan ängel. Gör massa andra saker åxå, ideérna brukar flöda.

Imorgon ska jag deltaga i en Höstbasar i Torsås. Ska bli jätte trevligt. Pga min
cancer förra hösten/vintern var jag endast med på 1 julmarknad då. Så nu är
jag taggad som bara den.



En av mina handgjorda tomtar på en trästubbe.

Har en del julmarknader till som jag ska va med på. Men först en utställning i
november under 3 veckor på ett äldreboende/servicehus.
Sen blir det julmarknader på GR kliniken o i Sinnenas Park den 17 nov, en fin
liten gemytlig julmarknad i Kåremo den 20 nov. Sen Julmarknaden i Bjursnäs
3-4 dec då jag delar plats med bästisen Åsa. Ska bli så super skoj!!!



Kylskåpsmagneter som är en NYHET för året. Lite Shabby Chic stil.

Tändsticks askar brukar jag göra mängder varje år. Dekorerar dom
med nån liten tomte eller ängel eller annat. Brukar va lättsålda - tar ju
bara 5 kr styck för dom. Så man kan unna sig några stycken och även
ge bort.



Här är en del av alla askar som jag dekorerat. Fina o låta dom ligga
framme på bordet intill ljusstaken. Tänd ett ljus............


Dags för lite mat o sen en stunds välbehövlig vila. Hoppas vi ses på nån julmarknad
där jag deltar. Välkomna!!

Kram Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0