Kreativt skapande

Så har jag äntligen kommit igång med mitt hobbande igen. Har totalt saknat lust för och börja hantverka, men nu så..............
Har gjort ett gäng fristående tomtar och vättar i fimolera, samt flugsvampar modell mindre. Ska se om jag kan sälja dom styckvis till hugade kunder. Jag har alltid monterat tomtarna o vättarna i tittskåp, träplattor el i kylskåps magneter.



Mina handgjorda tomtar.


Om bara 1 ½ vecka ska jag deltaga i en höst basar i Torsås. Har visserligen en massa alster kvar sen förra året men vill göra några nya grejer till mitt försäljningsbord. Dessutom ska jag ha grejer till en utställning 7 nov-28 nov. Sen följer ett gäng julmarknader efter det. Men det är bara o jobba på nu när skaparlusten finns.

Jag var ledare för en "After Wörk Shop" på Studieförbundet Vuxenskolan igår kväll. Lärde ut hur man gör tomtar och vättar i hobbylera/fimolera. Vi var ett gott o glatt gäng som samlades kring bordet och tillverkade tomtar o annat på löpande band.



Här skapas det för fullt. Många tomtar blev det...........




Pilligt men otroligt skoj - testa du med!!!



Här står alla fina tomtar o andra figurer o väntar på o bli härdade i
ugnen. Vanlig hushållsugn ska det va o 130 gr värme i ca 10-25 min.
Det är så otroligt roligt o se hur olika alla figurer blir. Ingen gör exakt
likadan luva eller skägg. Alla var jätte duktiga. Synd att inte fler hörsammar
Vuxenskolans initiativ till dessa Pröva-På kvällar. Kostnaden är bara 50 kr
inkl material - så alla kan verkligen vara med. Fler kurskvällar framöver
med bla pröva på Tovning och en kväll med Pärlor- gör smycken!!!

Så kom o va med vet jag :-)

Kommentarer
Postat av: Eva

hej Lotta !! Vad fina dina tomtar är. Jag såg lite av dina alster i Fik & butik idag !! Och på söndag ses vi i Torsås. Jag hade missuppfattat när basaren var , så nu är vi på G. Ska bli kul att träffa dig. Kram Eva

2011-10-19 @ 15:01:25
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0