Höst basar i Torsås

I söndags så var det dags o styra kosan söderut. Nämligen till Torsås Bygdegård ca 4 mil söder om Kalmar.
DHR anordnande denna trevliga höstbasar med olika utställare, loppis o med underhållning.

Det var första gången jag deltog på denna basaren. Eftersom jag har mycke små saker som jag säljer så
körde jag ner till Torsås på lörd o ställde upp mitt bord. Mamma var behjälplig!!!

Så här blev mitt försäljningsbord. Inbjudande tycker jag själv :-))





Mycke tomtar och vättar är det!!

Det var mycket fint som såldes. Men dom hembakade kakorna o den
hemkokta sylten gick nog bäst, likaså loppisborden var poppis.
Mycke fint hantverk fanns till försäljning.........



Här är Evas bord. Hon gör underbara kort o massa annat fint och skoj.
Var så trevligt att äntligen få träffa Eva "live", vi har bara haft kontakt via
våra bloggar tidigare. Hon var precis så trevlig o mysig som jag trodde!!
Kika gärna in på hennes blogg: evaspysselsida.blogspot.com



Smillas hantverk var på plats o sålde bland annat olika drivveds lampetter
och drivveds tavlor. Mycket fint o välgjort och lättsålda.



Sara som driver barnklädes företaget Busmumrik sålde sina jättefina
barnkläder i olika roliga tyger. Vill du se hennes sortiment kolla på hennes
hemsida: busmumrik.blogspot.com



DHR:s ordförande Charlotte gjorde massa underbara vackra höstkransar.
Dom hade en strykande åtgång, och det förstår man verkligen för dom
var rikligt dekorerade med allt som naturen erbjuder.

Jag kommer nu ha sikte på flera julmarknader och utställning framöver.
Så det är bara att plocka fram leran och tillverka änna flera små söta tomtar
och vättar. Har några fler ideér på lut som jag ska försöka förverkliga.

Ha de gott// kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

det var verkligen roligt att träffa dig och se att du mår så bra nu. Ditt bord på basaren var verkligen attraktivt och genomtänkt. Och dina tomtar är jättesöta. Jag har en i min jullåda sedan ifjol. Han sover ett tag till. Basaren var jättetrevlig . De är duktiga där nere i Torsås. Få se vad det kommer för något framöver.Måste kolla upp de marknader vi pratade om. Ha en fin vecka bland lerklumparna. Kram Eva

2011-10-24 @ 23:55:17
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anne-Lie

Hej!

Vilken fin blogg du har. Jag har tittat runt här och sett allt fint du gjört. Tack för ditt mail, jag tyckte mandelmusselformarna var så söta.

Jag kommer tillbaka hit en annan gång.

Välkommen till min bloggsida om du vill.

www.skaparrgladje.blogspot.com

//Anne-Lie

2011-10-26 @ 08:33:47
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0