Livet ska levas fullt ut

Oj vad länge sen jag skrev nåt i min lilla blogg. Blir liksom inte av längre eller rättare sagt: jag har nog inte samma behov längre av att skriva av mig mina tankar och känslor. Under min cancer behandling var behovet stort att få sätta ord på det jag tänkte o alla känslor jag bar på inom mig.

Nu märker jag tydligt att jag blir starkare för varje dag. Jag orkar lite mer och livsgnistan finns där!! Så underbart.

Efter behandlingen mot mitt illamående för drygt 1 mån sedan, har jag så sakteligen blivit bättre och bättre. Tiden är väl en faktor men även att jag försöker äta bra lagad mat 2 ggr per dag. Tror att det spelar in på ett positivt sätt.
Som en följd av detta orkar jag vara mer aktiv och röra på mig mer och mer.

Idag har jag varit på mitt första återbesök på gyn mott. Ska ju gå på kontroller under 5 ½ år för min cancer diagnos. Är en trygghet att få bli undersökt under så lång tid. Jag var nervös inför läkarbesöket idag. Försöker tänka positivt så mycket jag bara kan, men ändå kommer negativa tankar upp då och då : tänk om dom hittar mer cancer i min kropp................ Som tur är så mår jag bra, känner inga besvär mer än det gamla vanliga: Reumatismen och ischiasen. Undersökningen visade att allt var bra och jag gick med lätta steg fr gyn mottagningen med ett stort leende på läpparna.



I påskhelgen fick jag äntligen träffa sonen o hans tjej. Dom var på besök i Kalmar med omnejd under helgen. Jag hade längtat enormt mycket efter dom. Vi fick några mysiga o trevliga dagar tillsammans. Sonen hade längtat jättemycke efter grova kroppkakor- som tur är finns det bra ställen som gör goda kroppisar- så det ihandlades ett antal.
Påskafton blev det en tur till Öland. Besök i metropolen Mörbylånga, en mjukglass i Färjestadens hamn och lite shopping på Köpstaden blev det för sonen o mig. Sen intogs en god påskbuffé hemma hos min mamma. Min bror med familj var där, likaså syrran med man och sonen och hans tjej givetvis. Trevligt och gott, magarna var mer än nöjda.
Det var jobbiga känslor inom mig när sonen o tjejen vände kosan mot Stockholm igen. Men jag vet att dom har det bra där uppe. Båda har bra jobb och ett fint boende har dom, så det känns ju bra på så vis.



Dagar läggs till dagar med olika inehåll. Kusinträff, sopplunch, bio och annat kul har jag deltagit i. Skönt när orken finns till att vara aktiv utanför hemmet. Visst blir det mycke dator, tv och telefon prat i mitt liv åxå :-))

Har lärt känna en ny person från vårt sydligaste landskap. Spännande och se vad det blir av detta. Längtar tills nästa fredag då vi träffas. Nu ska livet levas fullt ut..................

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad roligt att läsa ditt inlägg. Så positivt !!! Jätteskönt att du känner dig bättre. Såklart är du orolig för läkarbesöken, men ta vara på allt annat som gör dig glad så klarar du dem också. En tjej i min blogglista, Fiff, kom med en bra idé för ett tag sen. Man ska ha en vacker skrivbok och varje dag skriva en positiv sak om den dagen. Har funderat på det. Vi har haft sjukdom och dödsfall i vår omgivning under ett tag och då blir man lite ödmjuk för vardagen.

Ha det gott, njut av varje dag !!! Kram Eva

2011-06-04 @ 17:30:51
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Eva

Hoppas du får en riktigt skön och mysig midsommarhelg . Kram Eva

2011-06-23 @ 20:39:38
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0