På väg upp igen.................

Hela förra veckan mådde jag riktigt dåligt, usch fy vilka jobbiga biverkningar efter cellgifts behandlingen.

Började känna av biverkningarna redan förra lörd kvällen, alltså 2 dagar efter behandlingen. Svårt för någon som ej genomgått samma behandling o förstå hur kroppen bryts ner och påverkas negativt. Önskar inte min värsta ovän att få genomgå detsamma.

Det blev många tårfyllda stunder i min ensamhet och massa jobbiga tankar. Blir liksom fast i ekorr hjulet i dåligt mående. Men tack o lov är det under en begränsad tid jag känner o mår så dåligt. Har börjat känna av en förbättring nu, brukar sitta i runt 10 dagar. Men cancer tröttheten sitter i mest hela tiden. Den är så förlamande, ingen vila eller sov stund hjälper. Hjärnan är trött trött trött och kroppen likaså.

Orkar kanske göra nåt litet, hänga tvätt, fixa med disken etc men sen måste jag lägga mig o vila en stund.

Nu tror jag att jag känner av biverkningarna o mår lite sämre pga att jag har mina reumatiska sjukdomar i grunden. Har ej fått det bekräftat av läkarna men vore konstigt annat.



Brorsan o deras hund Bobo, en riktig gosig och snäll hund

Igår var jag och hälsade på min bror med familj i Växjö. Det var jättekul att få komma iväg hemifrån o se nåt annat. Nu är ju inte vägen till Växjö världens roligaste väg o åka- men för mig var det fantastiskt kul. Nu körde jag inte bil själv utan behövde bara sätta mig i bilen o åka med. Kunde koppla av helt enkelt.

Blev mycke prat o lite skratt o brorsans två små grabbar livade upp det hela ännu mera. Att vi sedan bjöds på en underbar god smörgåstårta gjorde ju allt ännu bättre. Och tänk, jag kände smaken av det goda........... som jag njöt. Som grädde på moset tryckte jag i mig en älsklings kaka: Snickerskaka!!!! Så god o kalori rik mums mums.

Det var en glad, nöjd men väldigt trött Lotta igår kväll - trodde jag skulle somna direkt. Men icke, snurrade runt i sängen ett bra tag innan John Blund tog överhanden och vaggade mig till sömns.

En ny vecka ligger framför oss nu- för min del hoppas jag att jag ska må rätt bra. Orkar kanske inte ut o iväg men är tacksam att få må bra utan alltför stora krämpor och besvär.



Bläsinge strandängar.................... oooohhhh va jag längtar

Kommentarer
Postat av: Eva

Tråkigt att du måste må så dåligt efter behandlingarna. Jag tycker ändå mig höra positiva tankar...du vet att det går över. Roligt med lite omväxling med en tur till Växjö. Så bra för dig. Jag ser fram emot scrapträffen vi ska på imorgon.Min dotter och mitt barnbarn 8 år ska med. Ja du vet ju vad sådant betyder. Hoppas du kan plocka fram din kreativa lust snart igen.Jag berättar om träffen sen. Ha en riktigt bra helg !! // Eva

2011-01-28 @ 22:14:24
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0