Sista cellgifts behandlingen Jippiee!!!!

Imorgon 24 febr är det dags för min sista cellgiftsbehandling, den 6:e omgången. Så jädrans gott!!! Som jag sett fram emot denna dagen. Trodde aldrig jag skulle komma till den dagen, har kännts så långt dit. Men det har varit en jättetuff och svår tid. Jag har mått mycket mycket dåligt. Usch fy jag vill inte va med om detta en gång till.

Jag trodde jag skulle må något sånär bra sista veckan innan min allra sista behandling. Men icke. Är nästan konstant illamående. Detta är en biverkning från den andra penicillin kuren jag tar nu. Mitt sår på låret vill inte läka. Jag tar tabletter för illamåendet och det dämpas något. Men det bästa är att jag lägger mig o vilar eller sover en stund.

Min kropp är väldigt påverkad av cellgifts behandlingarna, immunförsvaret är starkt nedsatt. Så jag drar på mig allehanda besvär nu känns det som. Har fått besvär med ögonen åxå, dom är kanon röda och det värker. Skit!!!

En stor del av dagarna tillbringar jag i vilande eller sovande läge. Det är det bästa för kroppens läkning. Jag orkar inte stå upprätt, det är bara och lyda kroppens signaler och gå och lägga mig. Tyvärr har jag ingen ork att gå ut och det är ju halt igen efter senaste snön och kallt är det åxå- just nu 10 minus grader ute. Brrrrr.

Sista behandlingen imorgon alltså, sen följer ännu en tuff biverknings vecka. Den sista tack o lov. För biverkningarna har blivit värre för varje behandling.

Jag har inte full koll på vad som händer efter avslutad behandling. Men jag tror att jag blir kallad till ett återbesök till läkaren efter 2 månader. Sen följer fler kontroller och nya röntgen undersökningar efter ännu ett antal månader. Kommer att bli kontrollerad under 5 års tid. Känns ändå tryggt att bli kontrollerad men kommer säkert kännas nervöst inför läkarbesöken om dom kommer hitta nya tumörer etc.

Men jag ska tänka så många positiva tankar som jag bara kan. Jag SKA fixa detta och leva ett bra tag till, det lovar jag. KRAMAR till er alla därute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0