Hur mår jag egentligen???

Imorg den 3 febr är det dags för min 5e -och därmed näst sista- cellgifts behandling. Ska bli så skönt när allt detta är över. Längtar verkligen jättemycke nu att denna tuffa period i mitt liv ska va över och att jag kan påbörja min väg tillbaka till ett liv som är mycke bättre än det liv jag lever nu.

Cellgifterna påverkar min kropp väldigt negativt. Jag är trött och sliten för jämnan. Orkar inte alls med att vara aktiv utåt och träffa folk. Sitter mest hemma vid datorn eller tvn eller ligger o vilar. När inte telefonen går varm förstås!!!
Men när orkeslösheten är total är det inte lätt att vara på toppenhumör.

Till råga på allt har jag nu fått ett ilsket sår på insidan av låret. Med ett utslaget immunförsvar kommer det bli ett svårläkt sår. Har även kännt av yrsel ett tag nu, snurrar till rejält i skallen när jag reser mig upp. Kan bero på blodtrycksfall orsakat av cellgifterna.
Cellgifterna ska ju va nåt positivt som dödar ev cancer celler, men dom ställer även till stor oreda i kroppen. Usch vad jag hatar och må som jag gör.



Min käre son och hant tjej var hemma på besök i helgen, jättemysigt!


Idag togs blodproverna och det är bara och hoppas att värdena är bra så jag får min behandling imorgon. Ju fortare min behandling är över ju gladare blir jag. Men vägen tillbaka är lång, kommer ta tid att återfå orken och bli stark i kropp och själ igen. Inget blir ju som det var innan cancer diagnosen, det är en omvälvande period av mitt liv som jag går igenom.
Det sägs ju att man för det mesta går stärkt ur en livskris. Det har jag erfarenhet av sedan tidigare händelser i mitt liv ex skilsmässan och dödsfall inom familjen. Men det är en period av bearbetning man måste gå igenom. Jag har tur som har en bra kontakt med kuratorn på gyn mott, hon är ett stort stöd för mig.

Nånstans inom mig försöker jag vara positiv, idag t ex skiner solen från en klarblå himmel, temperaturen visar 8.7 plus grader mot mitt köksfönster. Snötäcket försvinner sakta men säkert och det är ju positivt om nåt!!
Mitt köksfönster står lite öppet så den sköna luften strömmar in. Alltid nåt litet att glädjas åt.............



Längtar efter en god glass att avnjutas i Färjestadens hamn, så mysigt
och sitta här en ljummen kväll och kika ut över Kalmarsund

Kommentarer
Postat av: Jessica

antingen färjestaden hamn eller hamnen i kalmar...Glass där i sommar lotta ;) ?

2011-02-02 @ 11:57:50
URL: http://jezzis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0