Gott Nytt 2011

År 2010 går obönhörligen mot sitt slut. Ett år är till ända. Ett år som kanske inte blev som jag hade önskat, åtminstone inte de 4 sista månaderna.
Ibland är det tur att man inte vet vad som ska hända i ens liv. Man kan aldrig stå föreberedd för det som händer. Chocken slog till med besked i september när beskedet om cystor på äggstockarna kom. Jag trodde först inte att det var så allvarligt. Hoppet är det sista som överger människan. Men med fler provtagningar och röntgen insåg jag så sakta att allt inte var som det skulle.

Nu har drygt 2.5 halv månad gått sen operationen. En tuff tid efter operationen med ett sår som blev infekterat, smärta i sår o buken, o sen en inledande cellgifts behandling i början på november.

Men trots allt så går livet vidare. Det blir aldrig som det var innan cancer beskedet. Det är en tuff match min kropp genomgår nu.
Nu är det halvtid, 3 cellgifts behandlingar avklarade och 3 behandlingar återstår under 2011. Men segern ska gå till mig................ JAG SKA BESEGRA CANCER MONSTRET!!! Det är den enda utgången på denna period i mitt liv.

Det är inte alltid lätt och tänka positiva tankar i alla lägen. Många negativa tankar och känslor har farit genom min skalle och många tårar har fällts. Många vaken nätter har jag kämpat mig igenom, men tack och lov sover jag mycke bättre numera.

Till er som läser mina tankar ur mitt eget Berg och dalbane perspektiv, vill jag önska ett riktigt GOTT NYTT 2011.

Nyårskramar fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Peter Lamberg

Hej min vän,



Hoppas verkligen att du besegrar cancermonstret, va säger jag? du kommer att besegra cancermonstret det är bara så, cancern kan gå och gömma sig där ingen kan se den för ingen vill ha den.



Det är fantastiskt att fått lära känna dig min vän Lotta och jag hoppas verkligen att vår vänskap kommer att räcka livet ut.



Få människor jag mött har den utstrålning och ärlighet som du, du är värdefull och kommer att vara det för en lång tid framöver.....



Varma goa kramar och ett Gott Nytt Bättre År



Peter Lamberg vän för evigt.

2010-12-31 @ 17:16:36
Postat av: Eva

Gott nytt år önskar jag dig !!! Det är bra att du sådan jäklarannamma-känsla. Viljan kan ofta besegra berg !!! Kram //Eva

2011-01-01 @ 18:17:20
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0