Kusinträff, barnbarn och lite annat

Snön ligger fortfarande kvar fast lite har ju smält undan tack och lov. Snöhögarna är stora och lär ta tid innan allt är borta. Och mer snö kan ju komma, är ju bara knappt halva mars än så länge. Dagarna flyter på men jag är mest hemma. Har fortsatt och jobba på bra med min lera och tillverkat rätt flitigt.
 
 
Tomtegubbar och gummor i rött oc grått har det blivit bl a. Jag gör inga alster till påsk då jag tycker det är så få dagar man firar påsk och pyntar ej så mycket heller. Vill ju kunna sälja det jag tillverkar åxå.
 
 
 
Var på trevlig kusinträff i lördags kväll. Vi sågs senast i dec på vår årliga julträff. I lördags var vi 7 kusiner som träffades och åt gott och såg melodifestivalens final på tv. Olika åsikter om vilket bidrag som var bäst. Vann rätt låt? Nej det tycker inte jag.
 
 
God pizza blev det för några av oss medan andra åt sallader. Vi gör det enkelt för oss och hämtar mat på något matställe i närheten där vi är. Min pizza var med kycklingfile, svamp, tomat, jordnötssmör och vitlökssås. Riktigt god mums.
 
 
 
Samir och Viktor och deras låt "Schuffla" gillar många, bl a min syster. Jag gillar Rolandz svängiga låt "Fuldans". Men är väl ingen låt att skicka ut i Europa kanske och tävla med. Tur man får tycka som man vill. Lite snacks till mello och sen fikade vi kaffe och kaka sent på kvällen. En trött Lotta kom hem sent.
 
 
 
I söndags kom mitt lille barnbarn med föräldrar på besök. Även min mamma var med hem till oss. Vi fixade lite lunch att äta tillsammans samt lite fika. Massa Elton gos blev det med såklart. Så mysigt, jag är så glad för mitt första goa barnbarn. Hjärtat fylls med kärlek och lycka.
 
 
Visst är han bedårande i sin vita skjorttröja och blå fluga? Sov så gott i min famn. Men han visade sen att han kan skrika med minsann. Han var både hungrig och ville ha torr blöja.
 
 
 
Min fine son med sin son. Så fina grabbar båda två. <3 Mamman till den lille är precis lika fin hon <3
 
 
Jag var på fotvård förra veckan. Så skönt och bli ompysslad och få skön fotmassage när naglar är klippta och putsade. Men varför så dyrt? Jag betalar 480 kr per gång. Går privat hos duktig medicinsk fotvårdare. Går dit 3 ggr/ år. Sen får jag gå på remiss till fortvårdare på sjukhuset 3 ggr/år dessutom och det går på högkostnadsskyddet och då betalar jag endast 100 kr. Tyvärr får jag ej gå fler gånger till sjukhusets fotvårdare trots att jag både har reumatism och diabetes. Kan ej klippa tånaglarna själv och mina tår är väldigt felställda och sneda av reumatisk sjukdom sen många år tillbaka. Man ska ej behöva avstå viktig fotvård för att det kostar så pass mycket.
 
En skön stund i behandlingsstolen hos fotvårdaren. Viktigt att pyssla om sina fötter.
 
 
Denna veckan väntar en tid hos tandläkaren. Hua vill inte gå dit. En tand måste dras ut. En tand som är lagad väldigt mycket och knappt håller ihop. Inte bra för mig att ha kvar den tanden då det lätt kan bli infektion i tanden/roten. Jag ska undvika det då jag förra året var så sjuk i blodförgiftningar flera gånger. Man kan få stora besvär och även blodförgiftning av tandproblem med. Håll en tumme för mig på torsdag.
 
Kram från Lotta
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0