Julspaning i butiker

 
 
24 okt idag och exakt 2 mån till julafton!!! Butikerna har haft sitt  julsortiment framplockat i 2 v redan. Det är tidigt men jag gillar det - som den tomtenörd jag är. Vi har kollat i några butiker hur det ser ut på julpyntfronten i år.
 
Rusta var den första butiken vi besökte och där finns dessa traditionella tomtarna modell större.

 
 Små söta gråa nissar är ju åxå mysigt och fint.
 
 
 
 En lite tokrolig älg/ren modell större
 
 
 Traditionella julgranskulor i rött, silver, guld. Hänger nog i många granar kan jag tro. Dessa från ÖoB.
 
 
 
 Adventsljustakar och stjärnor lyser upp våra hem under mörka december. Finns ju i många olika utförande.
 
 
Ljuslyktor i form av snögubbar och tomtar, från ÖoB
 
 
På EKO i Kalmar är det ett stort jultorg . Denna skylt i skifferliknande material är fin.
 
 Fina prydnader till uteplats och trädgård som lyser fint.
 
 
 Stora fina änglar finns på EKO. Ja änglar finns ju överallt runt oss
 
 
Här är jag med liten julluva på huvudet hehe. Köpte en sån fast rödglittrig att ha på mig vid kommande julförsäljningar. Är man en tomtemor så är man!!
 
Detta var några bilder av allt det som finns i några butiker här i Kalmar. Finns ju otroligt mycket mer i andra butiker såsom IKEA, Jula mfl.
 
Kram fr Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0