Julmarknad i Sinnenas Park

Igår var vi på årets första julmarknad för vår del och sålde vårt hantverk. Denna julmarknad har jag deltagit i under många år. En trivsam och gemytlig julmarknad som till största delen håller till i Sinnenas park på sjukhusområdet i Kalmar. Vi och några andra utställare står dock inomhus i en varm lokal. Jag kan ej stå utomhus i råkalla november under flera timmar med min ledvärk.
Som vanligt en mycket välbesökt julmarknad trots grått lite råkallt väder, Men julstämningen fanns där i form av tomtar, julgotter marschaller, julgran, värmande eldkorgar mm
 
 
Mitt och sambons bord var välfyllt som vanligt. Helt otroligt att jag trots att jag varit svårt sjuk under året ändå kunnat tillverka så pass mycket. Sambon gör allt trähantverk från grunden och jag dekorerar dom.
 
 
Mina handgjorda tomtar, vättar och pepparkaksgubbar som tillverkas av hobbylera och som man härdar i vanlig hushållsugn. Höjd ca 6-7 cm.
 
 
Barkbitar med vättar, änglatavlor, tomte på blomsterpinne och små dekorativa lussekatter, pepparkakshjärtan och polkagrishjärtan mm. Inte konstigt att jag kallar mig "Lottatomtemor" på instagram.
 
 
Vår kompis Benita sålde scrappade kort, ljus, chokladkartonger som var fint dekorerade med mera.
 
 
Dagen till ära tog jag på mig glittriga julmössan haha. Man får bjuda på sig själv ju.
 
 
En av våra lokaltidningar i trakten kom och tog bilder och pratade med mig om mitt hantverk. 3 bilder kom med i Östra Smålands nätupplaga. Trots mina förvärkta reumatikerhänder kan jag tillverka dessa juliga alster. Det är terapi för själen och håller fingrarna igång.
 
 
En vy utifrån Sinnenas park. Geriatriska kliniken ligger till höger i bild, en av sjukhusets många olika byggnader.
 
 
I parken såldes mycket olika hantverk och ätbara produkter bl a. Gunnie sålde bl a sin betongkonst i form av fina tomtar, katter hönor mm.
 
 
Fina smycken i form av halsband, armband och annat sålde HollyDesign.
 
 
Blommor hör julen till så givetvis fanns det blommor på julmarknaden som Blomsterkrysset sålde.
 
 
Vi är jättenöjda med försäljningen, sålde för mer än förra året. Våra kroppar är trötta idag för det är många timmar vi är iväg julmarknadsdagen. Men är ju kul att träffa folk och få uppskattning för de saker vi tillverkar.
Nästa julmarknad är 26 nov i Kåremo,  2 mil norr om Kalmar. Tiden den dagen är kl 15-18. Välkomna dit.
 
 
Kram från Tomtemor

Kommentarer
Postat av: Eva

Så himla dekorativt ni har arrangerat era julsaker. Ni har så mycket fint och spännande. Jag ser den lilla skålen och känner att jag skulle behöva en del till mitt "skafferi". Men vi kanske kan ses . Hoppas att försäljningen gick bra. Det är ju ett jättejobb innan man står där vid bordet. Samtidigt är det så jättekul att skapa och hitta på nya saker. Det har varit lite ett "plåster" för mig efter att Ajax dog. Vi har varit helt dumpade av gråt . Nu börjar det väl plana ut, men 16 1/2 år är en lång tid med en älskad familjemedlem.Vi hoppas få hem honom snart så vi kan begrava och gå vidare.
Lycka till på nästa julmarknad.
Kram Eva

2017-11-21 @ 11:42:34
URL: http://evaspysselsida.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0