Sommarkväll i Borgholm

Varje onsdag under sommaren är det underhållning på Borgholms torg på Öland. 8 onsdagar tror jag att det är. Musik sång och en o annan allsång från stora scenen mitt på torget. Och det är gratis. Passar ju oss smålänningar!!!
Det var fint väder i onsdags 26 juli så vi tog en vän med oss och körde de 4 milen till Borgholm. Jag hade beställt bord på ett matställe för en bit mat innan underhållningen började. Mat i magen behövs ju för att orka sjunga och tralla med i låtarna.
 
Sambon och jag åt Fajitas: kyckling med lök och paprika, (plockade bort Jalapeno) tortillabröd, 3 goda såser därtill. Mycket gott - men jag orkade bara 2 klämmor med kött och såser. Vi åt på Borgholms Kök o Bar som ligger i ena hörnet av torget.
 
 
 
Här har vi bänkat oss på torget och med allsångshäftet redo. Sambon är tokig som vanligt hehe......
 
 
Barbados var det som stod för underhållningen denna kväll. De spelade sina mest populära låtar Kom hem, Se mig, Rosalita, Marianne från Tylösand mfl. Samt några allsånger såklart.
 
 
Sångaren Björn höll igång publiken i många upptempolåtar. Det var rejält hålligång från scenen och publiken var med på noterna och sjöng med. Var säkert runt 4000 personer på torget denna sommarkväll.
 
 
Vår goe vän Nisse som var med oss, lånade min rullator som sittplats under kvällen. Massa folk både framför och bakom oss. Solen sken men blev svalare under kvällen så jacka fick jag ta på mig.
 
 
Vi gillar att åka iväg och lyssna på musik så här under sommaren. Är det gratis är det extra plus. Konsertbiljetter till större evenemang kostar ju dessvärre en hel del. Att ta en fika eller en middag nånstans unnar vi oss ibland med, för vi är trots allt väldigt mycket hemma annars.
Jag kämpar på med återhämtning efter sjukhustiden och såren på benen ska läkas. Värken i lederna finns alltid där vilket är tröttsamt såklart.
Tiden går fort snart är även juli månad förbi. Känns som jag tappat bort hela våren och delvis sommaren. Men låg ju inlagd på sjukhuset hela mars månad och sen i halva maj/juni med. Men augusti och september kan ju vara fina månader med, även om det mörknar tidigare på kvällarna.
 
Ha det bäst alla kära läsare
Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: eva

Vad trevligt ni har. Alltid kul med allsång. Och kära nån....gamla Barbados. Säkert bra med men jag minns alla gånger jag lyssnat på, dansat till dem då Magnus var med. Nu ska vi sjunga med honom på Larmtorget. Och du glöm inte att boka biljetter till Änglarnas tid !!
Ha det gott. Kramar Eva

2017-07-29 @ 14:11:25
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0